Program YouthSpark - skorzystało z niego 450 tysięcy Polaków

YouthSpark, globalna inicjatywa Microsoft mająca na celu tworzenie nowych możliwości dla młodych ludzi, obchodzi dziś swoją rocznicę. W tym czasie ze wsparcia Microsoft skorzystało ponad 100 milionów osób na całym świecie, z czego aż 450 tysięcy w Polsce. Firma ogłosiła właśnie rozpoczęcie nowych, rozbudowanych programów szkoleniowych dla młodzieży.


Z raportu International Youth Foundation (IYF) wynika, że poziom bezrobocia wśród młodzieży na świecie ma sięgnąć 12,8% do 2018 roku. Ponieważ sektor nowoczesnych technologii będzie nadal siłą napędową gospodarki (szczególnie w krajach rozwijających się), młodzi ludzie dysponujący umiejętnościami z dziedziny informatyki i telekomunikacji będą lepiej przygotowani do podjęcia pracy i działalności gospodarczej.

"Dzięki przedsięwzięciom takim jak YouthSpark młodzi ludzie mają szansę na rozwój kompetencji i kwalifikacji zawodowych, między innymi w dziedzinie oprogramowania, tworzenia aplikacji i technologii internetowych. Przemysł ICT skutecznie opiera się globalnemu kryzysowi i jest motorem wzrostu w Europie. Z tego względu dla osób rozpoczynających dorosłe życie szczególnie ważne jest zdobywanie e-umiejętności, które ułatwiają im start na rynku pracy. Tę możliwość dają chociażby programy takie jak Shape the Future czy Microsoft IT Academy. Szczególnie bliską mi inicjatywą realizowaną w ramach YouthSpark jest z kolei konkurs technologiczny Imagine Cup. Zgłaszane w nim projekty to efekt talentu, kreatywności, pasji i ciężkiej pracy studentów z całego świata. Wiele pomysłów ich autorstwa zostaje wdrożonych w życie, służąc nam wszystkim i przynosząc zysk ich twórcom" - podkreśla Dariusz Bogdan, wiceminister gospodarki.

Microsoft uruchomił rok temu YouthSpark - globalną inicjatywę, mającą na celu stworzenie do 2015 roku nowych możliwości rozwoju dla 300 milionów młodych ludzi z ponad 100 krajów. Obejmuje ona różne programy tworzone we współpracy z organizacjami non-profit, ułatwiające młodzieży wykorzystanie jej pełnego potencjału. 

"Microsoft od lat wspiera rozwój społeczeństwa informacyjnego adresując swoje programy do wszystkich grup społecznych. Uruchamiając w zeszłym roku inicjatywę YouthSpark, zgromadził pod jej parasolem całą gamę działań skierowanych do młodych ludzi, aby jak najlepiej wesprzeć ich w ich rozwoju i wyjściu na rynek pracy w czasach, kiedy bezrobocie wśród tej grupy w Europie wzrasta. Obecnie aż 14 milionów pozostających bez pracy oraz niezaangażowanych zawodowo młodych Europejczyków generuje dla gospodarki Unii Europejskiej koszt 153 miliardów euro każdego roku. Trudno sobie wyobrazić współczesną edukację, biznes czy życie prywatne bez informatyki. Innowacje technologiczne stają się najważniejszym czynnikiem rozwoju społecznego i gospodarczego. Dlatego też dotychczasowe, świetne wyniki pozwalają mi wierzyć, że działania Microsoft przełożą się na rozwój kompetencji młodych Polaków, a przez to konkurencyjność kraju oraz wysoką jakość życia mieszkańców." - powiedział Ronald Binkofski, dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft.

W ciągu pierwszego roku działalności YouthSpark Microsoft wsparł w zakresie edukacji, zatrudnienia i działalności gospodarczej 103 miliony młodych ludzi z całego świata. We współpracy ze 186 organizacjami non-profit, a także za pośrednictwem własnych programów i produktów, takich jak Office 365 dla edukacji, Skype w klasie, Programy Partners in Learning, DigiGirlz oraz DreamSpark, firma Microsoft poszerzyła dostęp do umiejętności, technologii i szkoleń dla 78,6 miliona młodych ludzi. Oferowane przez nią narzędzia, szkolenia i warsztaty zainspirowały i wspomogły 14,9 miliona przyszłych innowatorów, a 9,9 miliona młodych osób zwiększyło swoje szanse na rynku jako wykfalifikowani pracownicy lub jako przedsiębiorcy.

W Polsce w ramach inicjatywy YouthSpark firma Microsoft wspiera 800 organizacji non profit, którym od 2012 roku przekazała 5 milionów dolarów w oprogramowaniu i gotówce.

"Współpracując od lat z Microsoft oraz będąc beneficjentem programu YouthSpark widzimy, jak rzeczywiste efekty przynoszą nasze wspólne działania w obszarze zwiększenia szans zatrudnienia wśród młodych ludzi z małych miast i wsi. W projekt "Link do przyszłości" udało nam się zaangażować w 10 000 młodych Polaków oraz umożliwić im zdobycie nowej wiedzy i kompetencji" - powiedział Rafał Kramza, Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Od 2012 roku z inicjatywy skorzystało łącznie 450 tysięcy młodych Polaków:

-         10 000 młodych Polaków wzięło udział w projekcie "Link do przyszłości. Młodzi ludzie. Internet. Kariera", którego celem jest zwiększenie zatrudnienia młodzieży z małych miast i wsi;

-         7 000 polskich studentów wzięło udział w Imagine Cup, największym technologicznym konkursie dla studentów na świecie;

-         Microsoft umożliwił włączenie cyfrowe dla 11 602 młodych ludzi dzięki Shape the Future;

-         20 000 studentów zdobyło umiejętności zawodowe i szanse pracy poprzez program Students-to-Business;

-         216 441 studentów korzysta bezpłatnie z najnowszego oprogramowania Microsoft -  Office 365 dla Edukacji.

Chcąc, aby młodzież miała możliwość korzystania z najnowszych narzędzi oraz łatwy dostęp do nabywania umiejętności technologicznych, które są niezbędne na współczesnym rynku pracy, firma Microsoft wprowadziła właśnie nowy, interaktywny program nauczania poświęcony pakietowi Office 2013. Program ten jest dostępny w YoutSpark Hub. Dzięki niemu młodzi ludzie z całego świata mogą bezpłatnie, w dowolnej chwili i miejscu, poznawać podstawy pracy z edytorem tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi, prezentacjami oraz bazami danych. Dodatkowo są tam również dostępne materiały edukacyjne i instruktażowe partnerów firmy takich jak Khan Academy czy Sprout e-course z TakingITGlobal.

Więcej informacji o sukcesach osiąganych przez młodych ludzi dzięki YouthSpark można uzyskać, przeglądając mapę wpływu YouthSpark i poznając gwiazdy YouthSpark.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: YouthSpark | Microsoft | Imagine Cup

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje