Polacy zarejestrowali 2 mln domen

3 listopada 2009 roku w godzinach popołudniowych liczba wszystkich zarejestrowanych przez Polaków domen przekroczyła próg dwóch milionów. To kolejne, warte podkreślenia, wydarzenie w historii polskiego internetu.

Dwa miliony domen zarejestrowanych przez Polaków to liczba, która jeszcze nie tak dawno mogła wydawać się odległym horyzontem - a wczoraj stała się rzeczywistością. Wynik ten współtworzą domeny krajowe, globalne i europejskie, których udział kształtuje się odpowiednio na poziomie 1,55 mln dla domen polskich, prawie 280 tysięcy dla domen globalnych oraz niemal 170 tysięcy dla domen europejskich.

Osiągnięcie historycznej granicy 2 milionów domen to przede wszystkim duża zasługa rejestratorów. Liderzy rynku prowadzący intensywne działania reklamowe i inwestujący w edukację klientów końcowych są głównymi motorami tego sukcesu. Nie mniej istotnym czynnikiem wpływającym na wzrost liczby i tempo rejestracji domen na rynku pierwotnym jest również rosnąca popularność rynku wtórnego domen.

Reklama

Internauci posiadają coraz większą wiedzę z zakresu transakcji domenowych i chętniej traktują domenę jako dobro czysto inwestycyjne. Rejestracja nowych adresów w celu późniejszej ich odsprzedaży, nie tylko rozszerza rynek wtórny domen, ale także zwiększa liczbę nowych rejestracji.

- Klienci końcowi dostrzegli, że domeny są rejestrowane na zasadzie kto pierwszy ten lepszy i że chętnych na jedną domenę może być wielu. Dopiero po rejestracji domeny następuje proces analizy, w wyniku którego podejmowana jest decyzja o dalszym wykorzystaniu domeny - komentuje Daniel Kotyras, Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt, jednego z rejestratorów domen w Polsce.

Wysoka dynamika wzrostu rejestracji domen internetowych wynika z tego, że coraz większa liczba polskich przedsiębiorców dostrzega konieczność zabezpieczenia swojego istnienia w internecie. Na uwadze trzeba mieć także fakt, że zmienił się sposób zakupu domeny - użytkownicy zaczęli domeny rejestrować na podstawie impulsu, a nie jak dotychczas na podstawie długotrwałych analiz.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: domeny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy