Największe badanie użytkowników sieci

Firma badawcza Global eMarketing (GeM), specjalizująca się w badaniach internetu, rozpoczęła na zlecenie Polskich Badań Internetu (PBI) największe dotychczas badanie użytkowników Sieci w Polsce. Projekt ten jest bezprecedensowy na polskim rynku ze względu na skalę prowadzonej akcji rekrutacyjnej oraz zamierzoną, docelową wielkość panelu, który ma być stworzony.

Firma badawcza Global eMarketing (GeM), specjalizująca się w badaniach internetu, rozpoczęła na zlecenie Polskich Badań Internetu (PBI) największe dotychczas badanie użytkowników Sieci w Polsce. Projekt ten jest bezprecedensowy na polskim rynku ze względu na skalę prowadzonej akcji rekrutacyjnej oraz zamierzoną, docelową wielkość panelu, który ma być stworzony.

Celem badania jest dostarczenie wiarygodnych danych o ruchu na polskich

witrynach internetowych, określenie wielkości ich widowni, profilu

społeczno demograficznego oraz intensywności korzystania z nich przez

internautów (m.in. określenie czasu, liczby wykonywanych odsłon, wizyt).

Ze względu na możliwość wykorzystania mechanizmów bezpośredniej

komunikacji z użytkownikami Internetu wybrano metodę rekrutacji online

uczestników badania. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na

wybranych metodą losowania systematycznego komputerach użytkowników

Reklama

Internetu.

Trzymiesięczna faza rekrutacji do badania obejmie w pierwszym rzędzie

witryny firm zrzeszonych w PBI - spółce założonej w celu stworzenia

wiarygodnej i uwzględniającej realia polskiego rynku metody pomiaru

Internetu. Ankiety rekrutacyjne wyświetlać będą się na witrynach

Gazeta.pl, INTERIA.PL, Onet.pl, Rzeczpospolitej OnLine oraz Wirtualnej

Polski, których łączny miesięczny zasięg wynosi ok. 93% ogółu polskich

użytkowników Internetu.

Celem akcji rekrutacyjnej jest zachęcenie użytkowników Internetu do

uczestnictwa w panelu. Po wypełnieniu ankiety internauta pobiera z

serwera firmy badawczej i instaluje na własnym komputerze specjalny

program (NetPanel), który umożliwia udział w badaniu. Badanie właściwe,

będące wynikiem prowadzonej akcji rekrutacyjnej, będzie mieć charakter

ciągły.

Ze względu na planowaną bardzo dużą liczbę uczestników panelu badanie

prowadzone jest przy wykorzystaniu unikalnych technologii i metod

badawczych. Dzięki temu możliwe będzie zaprezentowanie wiarygodnych

wyników zarówno na witrynach o dużej jak i małej oglądalności.

Więcej informacji o badaniu znajduje się pod adresem: http://www.pbi.org.pl/

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ankiety
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy