MySpace i Facebook nawiązują współpracę

Dominujący niegdyś na rynku serwis internetowy MySpace ostatecznie wycofuje się z rywalizacji z popularniejszym obecnie Facebookiem. W przyszłości użytkownicy MySpace'a będą mogli logować się do serwisu także za pomocą hasła Facebooka - zakomunikowały obie spółki. Również elementy Facebooka, choćby przycisk "Lubię to", trafią do świata MySpace'a.

Pod koniec października MySpace uruchomił zakrojony na szeroką skalę projekt budowy platformy rozrywkowej z muzyką i filmami. To wyraźnie dowodziło, że w bezpośredniej rywalizacji sieci społecznościowych o jak największą liczbę użytkowników serwis czuje się pokonany przez Facebooka. Mike Jones, prezes MySpace'a, oznajmił właśnie, że podjęta przez firmę współpraca ma podkreślać jej nową strategię w kierunku "rozrywki społecznościowej".

Scalanie treści MySpace i Facebooka (mashup) będzie realizowane w oparciu o technologię Facebook Sync, którą pod koniec sierpnia włączono do MySpace i która - jak zapewnia serwis - została zaakceptowana przez milion użytkowników.

MySpace ruszył w 2003 roku i długo był największym portalem społecznościowym na świecie - do momentu, kiedy wyprzedził go Facebook. Obecnie ten ostatni szacuje liczbę własnych użytkowników na ponad 500 milionów. Z kolei MySpace ma ich przeszło 100 milionów.

MySpace, który w lipcu 2005 roku został przejęty przez News Corporation za 580 milionów dolarów, w ubiegłym roku wprowadził drastyczny plan oszczędnościowy. Załogę zredukowano o jedną trzecią, do tysiąca pracowników.

Reklama

HeiseOnline
Dowiedz się więcej na temat: Lubię to! | Facebook | MySpace
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy