Microsoft chce... Hotmaila

Amerykański gigant chce odzyskać domenę hotmail.pl kojarzoną z bezpłatną pocztą elektroniczną. Może się o nią targować albo iść do sądu. "Nasza kancelaria reprezentuje Microsoft Corporation z siedzibą w Redmond w licznych sprawach, w tym dotyczących naruszeń praw własności intelektualnej. Microsoft zauważyła, że Państwo zarejestrowali i używają domenę HOTMAIL.PL" - tak zaczyna się pismo przygotowane przez kancelarię Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak skierowane do firmy home.pl - jednego z największych w kraju dostawców usług internetowych.

- Potwierdzam, że takie pismo otrzymaliśmy. Z Microsoftem rozmawialiśmy o tej domenie już kilka lat temu. Adres hotmail.pl jednak należy do nas od 1998 r. - mówi Piotr Kapcio, dyrektor marketingu home.pl.

Reklama

Trudna sprawa

W przesłanym piśmie kancelaria wnioskuje o niezwłoczne przekazanie praw do domeny internetowej amerykańskiej korporacji. Sugeruje, że home.pl - rejestrując ją i używając - złamała prawo, ale udowodnić to będzie raczej ciężko. Polska spółka nie wykorzystuje bowiem spornego adresu do świadczenia usług związanych z pocztą elektroniczną, a jego posiadaczem stała się w tym samym czasie, kiedy Microsoft sam nabywał internetowy serwis Hotmail.

Za przekazanie praw do domeny amerykańska korporacja oferuje obecnie home.pl zwrot kosztów wynikających z jej rejestracji i utrzymania, w sumieÉ około 1500 zł. Propozycja nie wydaje się atrakcyjna. Nie należy się więc spodziewać szybkiego i kompromisowego rozwiązania sporu. Jaki będzie więc kolejny krok?

- Wszystkie nasze działania będą zgodne z prawem i na pewno nie będziemy bezpodstawnie pozbawiać kogoś jego własności lub jego praw - przekonuje Bartłomiej Danek, rzecznik prasowy w polskim oddziale Microsoft.

Jeśli amerykański gigant zdecyduje się podjąć kroki prawne wobec home.pl, to powinien liczyć się z silnym oporem z jej strony. Polska spółka to numer jeden w swoim segmencie rynku (utrzymanie kont e-mail i stron WWW) i podmiot o zdrowych finansach.

Internetowy oręż

Bezpłatna poczta spod znaku Hotmaila może stać się częścią oręża Microsoftu w walce z Google - najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie. Wraz z kolejną wersją systemu operacyjnego Windows koncern Billa Gatesa chce przejść do ofensywy, integrując z nim nowe rozwiązania internetowe. Spore pole do popisu ma m.in. w Polsce, gdzie bezpłatna poczta Hotmail i komunikator internetowy Windows Messenger nie liczą się w porównaniu z lokalnymi konkurentami. W sprawie domeny Microsoft oczekuje odpowiedzi do 20 sierpnia. Czy ją dostanie?

Marcin Kuśmierz

Dowiedz się więcej na temat: kancelaria | domeny | pismo | gigant | hotmail | Microsoft

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje