Mężczyźni szukają w sieci erotyki

Erotyka to najpopularniejsza kategoria tematyczna stron www wśród polskich internautów płci męskiej. Podobnie jest na Węgrzech. Tymczasem użytkownicy sieci z Czech, Słowacji, Mołdawii, Turcji, Bułgarii i Ukrainy szukają w sieci sportu, motoryzacji i newsów.

Gemius sprawdził, jakie kategorie tematyczne stron www cieszą się największym zainteresowaniem płci męskiej. Okazało się, że w polskiej sieci wygrywa erotyka (62 proc. użytkowników portali erotycznych to mężczyźni). Podobną sympatię mężczyzn zyskały serwisy dla miłośników gier komputerowych (61 proc.) oraz portale poświęcone męskim "sprawom" (60 proc.). Erotyka to także kategoria tematyczna numer jeden na Węgrzech, gdzie 69 proc. użytkowników stron erotycznych to mężczyźni.

Reklama

Adam Sobierajski, dyrektor strategiczny Polskiej Kampanii Reklamowej, która m.in. oferuje usługi na witrynach sieci erotycznych, podejrzewa, że popularność stron erotycznych wśród polskich internautów wynika z fenomenu tzw. kamerek. - Nie jest to tradycyjna erotyka, która znana jest na rynku od czasów kaset VHS. Bazuje na specyficznej formie relacji z osobą zasiadającą po drugiej stronie kamery. Za pomocą obowiązującej na serwisie waluty można wpływać na zachowania drugiej strony w zakresie przez nią akceptowanym. Zapoczątkowany przez showup.tv trend przez ostatnie dwa lata zawładnął wyobraźnią użytkowników erotyki. Ta forma aktywności sieciowej zyskała ogromną liczbę zwolenników - tłumaczy Sobierajski.

Strony sportowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród mężczyzn w Turcji (74 proc. internautów odwiedzających te portale to mężczyźni), na Ukrainie (73 proc.) i w Bułgarii (64 proc.). Motoryzacja to z kolei temat numer jeden wśród czeskich (67 proc.) i słowackich (66 proc.) internautów płci męskiej. Tymczasem w Mołdawii wśród użytkowników sieci płci męskiej najpopularniejsze są serwisy informacyjne (56 proc.).

W celu sprawdzenia, które kategorie tematyczne stron www przyciągają najwięcej mężczyzn przeanalizowano płeć ich użytkowników (uwzględniono wskaźnik prezentujący dopasowanie, a więc stosunek liczby użytkowników grupy celowej do liczby wszystkich użytkowników w wybranej kategorii tematycznej stron www w wybranym okresie). Analizą objęto kraje, w których badanie prowadzone przez Gemius uwzględnia kategoryzację stron www.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje