MailGrupowy.pl pozyskał 1 mln złotych na rozwój

MailGrupowy.pl pozyskał 1 mln złotych inwestycji od Brainly.com. Jest to pierwsze zewnętrzne finansowanie jakie projekt pozyskał od momentu swojego powstania.

MailGrupowy.pl pozyskał 1 mln złotych inwestycji od Brainly.com. Jest to pierwsze zewnętrzne finansowanie jakie projekt pozyskał od momentu swojego powstania.

MailGrupowy.pl to serwis internetowy, który zaspokaja potrzebę komunikacji w zorganizowanych grupach. Inspirowany jest popularną wśród polskich studentów koncepcją wykorzystania jednej skrzynki e-mail przez grupę wielu osób ale pozwala także na wygodną wymianę materiałów pomiędzy grupami z tej samej uczelni.

Praca nad pierwszą wersją serwisu oraz beta testy rozpoczęły się w styczniu 2012, a oficjalny start projektu to początek roku akademickiego w październiku 2012.

"Pozyskane środki chcemy przeznaczyć między innymi na ekspansję na rynki zagraniczne" - wyjaśnia Łukasz Suder, współtwórca serwisu  "Wiąże się to z zatrudnieniem specjalistów, którzy rozumieją lokalne rynki studenckie i wiedzą, jak nasz produkt może wpisać się w zwyczaje edukacyjne uczniów i studentów w docelowych krajach".

Reklama

Kolejnym krokiem jest stworzenie aplikacji mobilnej oraz odświeżenie szaty graficznej. Jednak twórcy nie skupiają się jedynie na produkcie. Część inwestycji zostanie przeznaczona na promocję Maila Grupowego na polskich uczelniach - studenci są w końcu głównym adresatem oferty serwisu. Na nowych rynkach promocja obejmie przede wszystkim zasiewowe działania online.

Co ciekawe, Mail Grupowy wcale nie szukał inwestora: "Tomka z Brainly.com poznaliśmy przez forum uczelni, którą ukończyliśmy - opowiadają twórcy Maila Grupowego - Ekipa Brainly przez kilka miesięcy była naszym mentorem, z czasem dostrzegając potencjał projektu. Sami zaproponowali wsparcie w postaci inwestycji".

Oprócz inwestycji finansowej, MailGrupowy.pl skorzysta także z wieloletniego doświadczenia zespołu Brainly.com. Oba projekty działają w branży edukacyjnej i mają podobną grupę docelową, przy czym serwisy Brainly docierają głównie do uczniów, zaś Mail Grupowy najwięcej wartości dodanej dostarcza studentom. To sprawia, że Mail Grupowy może stanowić naturalne przedłużenie dla użytkowników Brainly.com.

"Team Brainly jest wymarzonym partnerem do takiej inwestycji. [...] Mają sporą wiedzę na temat rozwoju i skalowania produktu czy ekspansji na zagraniczne rynki. Jesteśmy podekscytowani tym, jak wiele razem możemy osiągnąć - z entuzjazmem stwierdza Łukasz Suder. Michał Borkowski z Brainly.com tak argumentuje decyzję o inwestycji: "MailGrupowy.pl to świetny team z ogromnymi ambicjami, a ich produkt ma szansę zrewolucjonizować sposób komunikacji między studentami. Jesteśmy pełni entuzjazmu dla projektu, w który założyciele angażują się bez reszty i w który wkładają masę zapału oraz całą dostępną im wiedzę".

Zwłaszcza w tym ostatnim możemy i chcemy pomóc. Brainly.com w wyniku inwestycji objęło mniejszościowy udział w Mailu Grupowym.

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Internet | e-mail
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy