Ktoś próbuje podszyć się pod Annę Lewandowską na Facebooku

Eksperci do spraw bezpieczeństwa ostrzegają przed oszustami, którzy stworzyli na Facebooku fałszywy profil Anny Lewandowskiej i wykorzystują go do zwabienia nieuważnych internautów w pułapkę.

Sam fałszywy profil promuje bowiem stronę internetową, która rzekomo oferuje atrakcyjne bony na zakupy do popularnych sieci sklepów. Aby je otrzymać wystarczy wysłać dwie wiadomości SMS Premium o łącznej wartości około 60 zł. Twórcy fałszywego profilu działają wyjątkowo wyrachowanie - do uwiarygodnienia fałszywego konta wykorzystują oficjalne konto Anny Lewandowskiej, na którym od jakiegoś czasu publikują swoje komentarze.

W ostatnich dniach na facebookowym fanpage'u Anny Lewandowskiej pojawiły się komentarze opublikowane przez… fałszywy profil Anny Lewandowskiej. Oszuści, podszywając się pod oficjalny profil, promują dostęp do atrakcyjnych bonów znanych sieci sklepów - wystarczy tylko kliknąć w załączony link. Po kliknięciu w odnośnik z komentarza, użytkownik zostaje przekierowany na stronę stworzoną przez oszustów. Aby otrzymać wspomniane bony, należy wysłać dwie wiadomości SMS pod wskazany numer i wpisać w odpowiednie pola formularza na stronie otrzymane zwrotnie kody. Koszt każdego wysłanego pod wskazany numer SMS to ponad 30 zł brutto.

Reklama

Według analityków zagrożeń z firmy ESET, twórca fałszywego profilu działa w wyjątkowo podstępny sposób. Nie tylko bowiem stworzył profil, który podszywa się pod oficjalny fanpage Anny Lewandowskiej i zastosował w nim zdjęcie identyczne jak w oryginalnym fanpage’u, ale dodatkowo do komunikacji wykorzystuje oficjalny profil Anny Lewandowskiej. Umieszcza na tym profilu komentarze, które mogą sugerować internautom, że są to wiadomości stworzone przez oficjalny fanpage. 


Eksperci radzą, by zawsze zachować czujność przy klikaniu w nadzwyczaj okazyjne oferty czy posty oferujące darmowe zakupy. Jeśli jednak użytkownik już wysłał płatnego SMS-a, warto zablokować u swojego operatora usługi SMS Premium. W tym celu należy skontaktować się z biurem obsługi.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Facebook
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy