Konferencja F8 - wielkie plany Facebooka na następne 10 lat

Podczas konferencji F8 Facebook zaprezentował najbliższe i dalsze nowości. Plany są bardzo ambitne, obejmując między innymi boty komunikujące się z użytkownikami przez Messengera, materiały filmowe tworzone z myślą o VR oraz opcja zapisu artykułów lub filmów.

Wśród pozostałych prelegentów znaleźli się Deb Liu, który w Facebooku prowadzi zespół zajmujący się rozwojem platformy deweloperskiej, Ime Archibong, dyrektor ds. partnerstw strategicznych, który ściśle współpracuje ze światową społecznością deweloperów, David Marcus prowadzący zespół Messengera oraz Chris Cox, Chief Product Officer w Facebooku.

Reklama


Pierwszego dnia ogłoszono m.in.:

        API funkcji Live: funkcja Facebook Live odniosła ogromny sukces, dlatego Facebook otwiera API dla programistów, dzięki czemu ludzie oraz wydawcy zyskają więcej możliwości interakcji oraz dzielenia się treściami w czasie rzeczywistym na Facebooku.

         Boty w Messengerze: w ramach platformy Messenger boty mogą dostarczać w zautomatyzowany sposób, bezpośrednio do zainteresowanych osób, wiele rodzajów treści: od prognozy pogody, przez informacje o korkach, rachunki, po listy przewozowe. Send / Receive API Messengera będzie wspierać nie tylko wysyłanie oraz odbieranie tekstów, ale również grafik oraz interaktywnych powiadomień, zawierających różne call-to-action.

         Facebook Surround 360: system dla kamer 3D-360, który pozwoli na produkcję wyraźnych, prawdziwie sferycznych materiałów filmowych w 3D. Zaprezentowany system ma wbudowaną technologię łączenia obrazów nawet z 17 kamer, co przyczyni się do ograniczenia czasu potrzebnego na fazę post-produkcji. Technologia będzie udostępniona latem na platformie GitHub.

         Profile Expression Kit: Dzięki zewnętrznym aplikacjom, ludzie będą mogli tworzyć zabawne wideo profilowe. Wersja beta rozszerzenia zostanie udostępniona już dzisiaj, ze wsparciem sześciu aplikacji: Instagram, Lollicam, BeautyPlus, Cinemagraph Pro by Flixel, Lollicam, MSQRD oraz Vine

         Free Basics Simulator & Demographic Insights: Free Basics Simulator to narzędzie dla developerów pracujących nad usługami w ramach Free Basics, dzięki któremu będą mogli sprawdzić, jak ostatecznie prezentują się stworzone przez nich treści. Demographic Insights pomogą natomiast lepiej poznać różne grupy ludzi korzystających z tych usług.

         Account Kit: Account Kit umożliwia logowanie do nowych aplikacji jedynie za pomocą numeru telefonu lub adresu e-mail, ułatwiając w ten sposób developerom dotarcie do nowych użytkowników.

         Aktualizacja narzędzi analitycznych dla aplikacji: Ponad 450 000 unikalnych aplikacji korzysta z tego narzędzia by lepiej rozumieć i rozszerzać grupę swoich użytkowników. Facebook opracował nowe narzędzia, które pomogą developerom i marketerom rozwinąć ich biznes dzięki głębszej wiedzy na temat użytkowników, a także powiadomieniom push oraz wewnątrz aplikacji (w wersji beta).

         Quote Sharing: Quote Sharing to nowy sposób na łatwe dzielenie się ze znajomymi na Facebooku cytatami znalezionymi na stronach internetowych lub w aplikacjach.

         Przycisk Save: Przycisk Save pozwoli ludziom zapisać interesujące artykuły, filmy i inne materiały znajdujące się w sieci. Trafią one do folderu Saved na Facebooku, dzięki czemu będzie można do nich wrócić na dowolnym urządzeniu.

Dowiedz się więcej na temat: Facebook

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje