Juz Cię nie obsmarują?

ZoomInfo to nietypowa usługa, za pośrednictwem której internauci mają zyskać pewien wpływ na pojawiające się w wyszukiwarce Google dane na swój temat. Oczywiście ZoomInfo nie może ingerować w informacje, jakie pojawiają się w internecie i - w konsekwencji - w popularnych wyszukiwarkach. Stojąca za usługą firma postanowiła jednak obejść ten problem w inny sposób.

Na podstawie danych pobranych z internetu skompilowała dane o 25 mln użytkowników (baza danych ma powiększać się w tempie 500 tys. rekordów miesięcznie). Nad opracowaniem informacji czuwa automatyczny system skanujący miliony stron WWW. Użytkownicy mogą odnaleźć swój profil i nieodpłatnie wprowadzić do niego dowolne poprawki.

Reklama

Tok rozumowania jest prosty: by zdobyć informację o kimś, zamiast przeszukiwać wyszukane przez Google strony, wystarczy zajrzeć do bazy ZoomInfo. Ponadto profil użytkownika ZoomInfo ma być pierwszym z rekordów, jaki pojawi się po wpisania nazwiska użytkownika w Google. Pozwoli to internautom na sprawowanie kontroli nad swoim "sieciowym wizerunkiem". Wraz z popularyzacją internetu, wyszukiwarki takie jak Google stały się bardzo istotnym elementem pozyskiwania danych osobowych.

Pracodawcy coraz częściej "googlują" kandydatów na nowe stanowiska, by zdobyć o nich więcej informacji. Dlatego niepożądane informacje pojawiające się na czyjś temat w sieci mogą poważnie zaszkodzić jego karierze. Nie bez znaczenia jest też zranienie miłości własnej - wszak coraz popularniej opisywaną aktywnością jest "ego surfing", czyli wpisywanie w Google własnego nazwiska i sprawdzanie informacji na swój temat oraz śledzenie zmian w liczbie pojawiających się rekordów. (4D)

Dowiedz się więcej na temat: google + | Google

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje