Infoseek nie wystarczył

Walt Disney Company w styczniu 1999 kupiła wyszukiwarkę Infoseek i na jej bazie stworzyła portal go.com, który miał podjąć walkę z Altavistą czy Yahoo. Zatrudniono szefa obiecującego disneyowskiego serwisu sportowego ESPN.com, wydano miliony dolarów na kampanie reklamową, zrobiono wiele szumu wokół portalu (z procesami sądowymi o domenę włącznie i... nic.

Walt Disney Company w styczniu 1999 kupiła wyszukiwarkę Infoseek i na jej bazie stworzyła portal go.com, który miał podjąć walkę z Altavistą czy Yahoo. Zatrudniono szefa obiecującego disneyowskiego serwisu sportowego ESPN.com, wydano miliony dolarów na kampanie reklamową, zrobiono wiele szumu wokół portalu (z procesami sądowymi o domenę włącznie i... nic.

Go.com nie zmieścił się nawet w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych portali. W związku z tym, pod koniec stycznia zarząd firmy postanowił zmienić profil

Portalu. Nie będzie on już ogólny, a zajmie się wyłącznie tymi sprawami, w których mocna jest firma Walt Disney: rozrywka i wypoczynek, promowanie radosnych postaw w życiu, sport i inne "bliskie normalnemu człowiekowi sprawy" (w tym nawet zwierzęta domowe).

To nie koniec kłopotów portalu. Działająca od 1997 wyszukiwarka Goto.com wygrała ostatecznie proces o prawa do nazwy (ponoć zbyt bliskoznacznej) i Disney Comp. musi się zastanowić nad zmianą nazwy

Reklama
Dowiedz się więcej na temat: Disney | Walt Disney
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy