Imagine Cup w liczbach - sukcesy Polaków

Jak z roku na rok rozrastał się konkurs Imagine Cup oraz co osiągnęli w nim Polacy - wszystkie informacje.

Pomysł organizacji konkursu, w którym młodzi pasjonaci technologii uczyliby się od siebie

Reklama

i rywalizowali nawzajem zrodził się z inicjatywy samych studentów. Wówczas chodziło o dwie amerykańskie uczelnie wyższe. Tak narodził się Microsoft Imagine Cup, który po raz pierwszy został zorganizowany 7 lat temu, z finałami w Barcelonie. Ich zwycięzca prowadzi obecnie własną firmę technologiczną zatrudniającą 27 osób. Od tamtego momentu, Imagine Cup stało się nie tylko największym turniejem informatycznym dla studentów i uczniów szkół średnich, ale także światowym centrum premier technologicznych, których twórcami są młodzi informatycy.

Dane statystyczno-historyczne:

2003. Barcelona, Hiszpania

Temat: "Internet łącznikiem między ludźmi, informacją, systemami i rozwiązaniami"

" 1.000 studentów z 25 krajów

" 15 drużyn w finale

" 1 kategoria: Projektowanie Oprogramowania (zwycięzca: USA)

2004. San Paulo, Brazylia

Temat: "Technologie, które ułatwiają życie"

" ponad 10.000 studentów z 90 krajów

" 50 drużyn w finale

" 4 kategorie: Projektowanie Oprogramowania, Algorytm, Film Krótkometrażowy, Wizualizacja

" Zwycięzcy w kategorii Projektowanie Oprogramowania - Francja

2005. Jokohama, Japonia

Temat: "Technologie, które ułatwiają pokonywanie barier"

" 30.000 zgłoszeń, 17.000 uczestników z 97 krajów

" 86 drużyn w finale

" 9 kategorii: Projektowanie oprogramowania, Krótki Film, Algorytm, Wizualizacja, Projekt dla Office, Tworzenie Gier, Technologie Informatyczne, Tworzenie Witryny Internetowej, Biznes Plan

" Dwie polskie drużyny na podium w kategorii Tworzenie Gier.

W rozgrywce finałowej Polacy rywalizowali z drużynami z Brazylii, Chin, Estonii oraz Kanady. Pierwsze miejsce i główną nagrodę w wysokości 8 tys. USD przyznano studentom Politechniki Poznańskiej: Wojtkowi Jaśkowskiemu i Kubie Gogolewskiemu, którzy stworzyli najlepszy algorytm sztucznej inteligencji, kierujący poczynaniami bohatera gry strategicznej. O skomplikowaniu stworzonego przez nich algorytmu świadczy chociażby jego długość - aż 5 tyś. linii kodu.

Trzecie miejsce i nagrodę w wysokości 3 tys. USD otrzymali Rafał Gliszczyński i Przemysław Makosiej z Politechniki Łódzkiej, którzy także wykazali się wysoce wyspecjalizowaną wiedzą z zakresu sztucznej inteligencji i inżynierii oprogramowania.

" Zwycięzcy w kategorii Projektowanie Oprogramowania - Rosja

2006. Delhi, Indie

Temat: "Technologie, które umożliwiają zdrowsze życie"

" 68.000 zgłoszeń, 24.000 uczestników ze 100 krajów

" 76 drużyn w finale

" 6 kategorii: Algorytm, Film krótkometrażowy, Technologie Informatyczne, Projekt Interfejsu, Projekt Hoshimi, Projektowanie Oprogramowania

" Polacy zdeklasowali rywali i zajęli wszystkie miejsca na podium w kategorii Algorytm:

Pierwsze miejsce - Piotr Marek Mikulski z Uniwersytetu Warszawskiego, dwa drugie miejsca - Przemysław Dębiak z Uniwersytetu Warszawskiego i Tomasz Błajek z Politechniki Poznańskiej

2 miejsce dla Polaków w kategorii Film Krótkometrażowy. Nagrodę otrzymali: Jacek Barcikowski i Julia Górniewicz z Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego;

" 42 drużyny w finale kategorii Projektowanie Oprogramowania (zwycięzcą-Włochy)

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje