Graph Search - wyszukiwarka Facebooka

Mark Zuckerberg i jego zespół zaprezentowali nową funkcję z której niedługo będą mogli korzystać użytkownicy Facebooka - Facebook Graph Search. Na czym polega innowacyjny element wyszukiwarki Facebooka?

Dotychczas szukając dobrej restauracji w okolicy lub wartego obejrzenia filmu, wpisywaliśmy pytanie w wyszukiwarkę Google, korzystaliśmy z dedykowanych aplikacji lub pytaliśmy znajomych z serwisu społecznościowego. Na przykład na Facebooku. A co gdyby połączyć Google z informacjami zgromadzonymi przez Facebooka? Tak narodził się Facebook Graph Search. Jak będzie on działać? Załóżmy, że chcemy zdjęć coś z kuchni japońskiej w Krakowie - wpisujemy w Facebook Graph Search "restauracje  japońskie w Krakowie, które lubią moi znajomi". I po kilku sekundach zobaczymy taką listę, z adresami, komentarzami etc. Takich kombinacji jest naprawdę sporo, ponieważ możemy korzystać z wielu wyznaczników (wiek, miejsce zamieszkania, płeć i tak dalej). Z informacji zgromadzonych przez Facebooka będziemy mogli korzystać w miejscach, w których nie mamy znajomych - na przykład podczas wakacji, kiedy szukamy fajnego miejsca na piwo.

Graph Search idzie jednak dalej, stwarzając narzędzie dla osób zarządzających profilami firmowymi ("fanpejdżami") - teraz bardzo łatwo będzie sprawdzić, która z "lubiących" nas osób "lubi" także profil konkurencji.

Reklama

Wersja beta Graph Search wystartowała i z czasem będzie pojawiać się w kolejnych profilach - znajdziemy ją na samej górze Facebooka, w formie paska wyszukiwarki. Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzić, co "lajkowaliśmy" przez okres korzystania z Facebooka.



Dowiedz się więcej na temat: Mark Zuckerberg | Facebook | Graph Search

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje