Google One Pass - opłaty za treści w sieci

Google uruchomiło usługę, która pozwala pobierać opłaty za treści umieszczane w sieci. To koniec darmowego internetu?

Google ogłosiło uruchomienie Google One Pass, nowej usługi, która pozwala wydawcom sprzedawać subskrypcje, artykuły i inne treści online. Użytkownik odwiedzający witrynę wydawcy będzie mógł zalogować się i płacić za treści na każdej witrynie oferującej usługę One Pass. Treści zakupione za pośrednictwem usługi One Pass można odczytywać na wielu różnych urządzeniach, takich jak laptopy, telefony komórkowe i tablety.

Reklama

- Inicjatywa Google jest jasnym przykładem wspierania wysokiej jakości płatnych treści dziennikarskich. Nowy system płatności pozwala wydawcom na pełną kontrolę swoich treści, ceny, wyników sprzedaży i relację z konsumentami na atrakcyjnych komercyjnie warunkach. Mamy nadzieję, że One Pass szybko stanie się główną platformą dla łatwych płatności w sieci oraz w świecie urządzeń mobilnych i aplikacji i stanie się prawdziwą alternatywą dla dotychczas używanych systemów - powiedział Dr Andreas Wiele z Axel Springer AG.

- Pracowaliśmy z wydawcami od dłuższego czasu, starając się znaleźć nowe sposoby na zaangażowanie czytelników, przyciągnięcie ruchu na stronę i zarabianie na treściach online - powiedział Carlo D'Asaro Biondo z Google. - Pracując z branżą wydawniczą i eksperymentując z wieloma różnorodnymi produktami, możemy stworzyć takie rozwiązania, które pomogą rozwijać branżę medialną online - dodaje.

W ostatnich latach, Google tworzyło i eksperymentowało z wieloma różnymi produktami dla wydawców, takimi jak Fast Flip, First Click Free i Living Stories. Nowa usługa stanowi kolejny krok, dzięki któremu wydawcy otrzymują system płatności, a użytkownicy dostają elastyczny i szybki dostęp do interesujących ich treści.

Z systemem One Pass wydawcy serwisów newsowych, magazynów i innych mogą: zdecydować za które treści ma być pobierana opłata i w jakiej wysokości; sprzedawać treści na szeregu różnorodnych urządzeń, włączając w to aplikacje mobilne; sprzedawać subskrypcje i dostęp do treści oraz ułatwić czytelnikom zakup treści.

Partnerami podczas uruchomienia usługi One Pass są: Tomorrow Focus, Gruner+Jahr i Axel Springer w Niemczech, Nouvel Obs we Francji, Associated Newspapers w Wielkiej Brytanii, Prisa w Hiszpanii oraz Hearst Publications i Rust Communications w Stanach Zjednoczonych.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: google +

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje