Google o wpływie na gospodarkę USA

Google opublikowało raport, z którego wynika, że istnienie tej firmy przyczynia się do powstania w USA aktywności gospodarczej o wartości 54 miliardów dolarów. W samej Kalifornii jest to kwota 14,1 miliarda dol.

Firma wyliczyła swój wpływ na gospodarkę, opierając się na przychodach ze swojej wyszukiwarki, reklam, pieniędzy, które zarabiają firmy trzecie umieszczające reklamy Google na swoich witrynach oraz pieniędzy, które przekazuje na cele charytatywne.

Reklama

Hal Varian, główny ekonomista Google, ocenia, że każdy dolar, jaki firmy wydają na reklamy w AdWords, przynosi im 2 dolary zysku. Szacunek taki stworzono na podstawie obserwacji aktywności dużej próbki reklamodawców. W obliczeniach wykorzystano też dwa niezależne badania akademickie, których autorzy ocenili, że za każdym kliknięciem w reklamę danej firmy idzie 5 kliknięć w wynikach wyszukiwania dotyczących tej firmy. Co prawda kliknięcie w odnośnik do witryny nie oznacza dla firmy zawarcia jakiejkolwiek transakcji, dlatego też Google oceniło wartość kliknięcia na 70 proc.

Specjaliści Google, biorąc pod uwagę wszystkie wspomniane czynniki doszli do wniosku, że każdy dolar wydany na reklamę w AdWords przynosi klientowi Google 8 dolarów. W ten sposób, mnożąc przychody z AdWords razy osiem Google stwierdza, że wpływ firmy na gospodarkę USA to 54 miliardy dolarów.

Krytycy Google zauważają, że raport o pozytywnym wpływie firmy na gospodarkę pojawił się w momencie, gdy jest ona coraz powszechniej krytykowana za sposób prowadzenia działalności czy brak dbałości o prywatność internautów.

W roku 2004 koncern Wal-Mart, który był wówczas krytykowany za plany otwarcia 40 potężnych supermarketów w Kalifornii wykupił w największych gazetach całostronicowe reklamy, w których podkreślał swój pozytywny wpływ na gospodarkę stanu.

Mariusz Błoński

kopalniawiedzy.pl
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | firmy | Google | USA | google +

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje