Facebook przeprowadza eksperymenty na użytkownikach

689 tysięcy użytkowników Facebooka brało udział w eksperymencie. Manipulowano wpisami na ich tablicach, aby były mniej lub bardziej pozytywne. Na tej podstawie określano aktualne samopoczucie internautów i analizowano, w jaki sposób się zachowują. Wszystko bez wiedzy samych zainteresowanych.

Mówiąc kolokwialnie, Facebook naginał rzeczywistość, by przeprowadzić emocjonalne testy na swoich użytkownikach. Wpisy na tablicach wybranych osób były nacechowane pozytywnie lub negatywnie, aby na tej podstawie określić zainteresowanie internautów. Nikt nie pytał ich jednak o zgodę.

Badanie miało określić wpływ pozytywnych i negatywnych informacji na zachowanie facebookowiczów. W przypadku tych pierwszych użytkownicy udostępniali więcej postów, niż zazwyczaj i nie kryli się ze swoim dobrym humorem. W drugim przypadku użytkownik całkowicie skupiał się na informacjach negatywnych i nie wyrażał zainteresowania wiadomościami pozytywnymi.

Facebook analizował zachowanie użytkowników poprzez skanowanie słów kluczowych, które określały ich aktualny nastrój. Badanie było przeprowadzone prawdopodobnie w celu jeszcze lepszego dostosowania reklam do internautów. Wszak osoba z kiepskim nastrojem chętniej sięgnie po produkt, który może się przyczynić do poprawy humoru.

Ze względu na kontrowersje związane z manipulowaniem wpisami, przedstawiciele Facebooka wystosowali oficjalne oświadczenie:

"Przeprowadziliśmy wspomniane badanie, ponieważ dbamy o emocjonalny wpływ Facebooka na osoby, które używają naszego produktu. Chcieliśmy zbadać, w jaki sposób pozytywne posty użytkowników wpływają na ich znajomych - czy czują się oni z tego względu nieszczęśliwie. Jednocześnie sprawdzaliśmy, czy udostępnianie negatywnych treści sprawi, że użytkownicy przestaną korzystać z naszego portalu".

Warto przypomnieć, że Facebook przeprowadza wszystkie eksperymenty całkowicie legalnie. Każdy użytkownik tego portalu podczas rejestracji zaakceptował regulamin, wyrażając tym samym zgodę na udział w badaniach i eksperymentach.

Źródło informacji

instalki.pl

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje