Facebook lepszy niż blogowanie

Więcej firm angażuje się w działania na Facebooku, Twitterze i LinkedIn niż w blogowanie. Z kolei 38 proc. firm IT sprawdza profile potencjalnych pracowników - wynika z międzynarodowego sondażu przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide we współpracy z Imago PR.

Badanie przeprowadzone w grupie 664 menedżerów wyższego szczebla w firmach technologicznych w styczniu i lutym 2011 roku wskazuje na trendy w wykorzystaniu mediów społecznościowych w komunikacji korporacyjnej.

Reklama

Tylko nieco ponad jedna na trzy firmy (36 proc.) monitoruje to co pojawia się na jej temat w internecie w sposób bardziej zaawansowanych niż użycie "Google alert". - Pierwszym etapem wdrożenia kampanii w social media powinna być analiza tego co mówi się na temat twojej firmy i jej produktów w internecie - mówi Mads Christensen, dyrektor sieci Eurocom Worldwide. - Większość firm albo w ogóle omija ten etap, albo nie przywiązuje do niego zbytniej uwagi - dodaje.

Wyniki sondażu wskazują również na stagnację na przestrzeni ostatnich dwóch lat w uruchamianiu i prowadzeniu blogów korporacyjnych. Około jedna trzecia korporacyjnych blogów nie jest regularnie wypełniana treścią. Jednocześnie jako główny powód prowadzenia blogów respondenci podali chęć polepszenia interakcji z obserwatorami i klientami firmy, a także wsparcie procesu pozycjonowania w sieci (SEO).

Do najważniejszych barier w prowadzeniu blogów korporacyjnych zaliczono dużą czasochłonność (33 proc.) i brak wymiernych efektów (29 proc.). 18 proc. respondentów nie brało w ogóle pod uwagę w planach komunikacyjnych założenia i prowadzenia bloga korporacyjnego.

- Prowadzenie bloga firmowego wpływa chociażby na strategiczne obecnie pozycjonowanie, dlatego jest trochę zaskakujące, że tylko jedna na trzy firmy technologiczne prowadzi swojego bloga. Jednakże prowadzenie bloga wymaga dużego nakładu czasu, dlatego lepiej wstrzymać się z założeniem bloga niż traktować go później po macoszemu - Michał Sobiło, Client Service Director w Imago PR

Pomimo różnych preferencji respondentów odnośnie prowadzenia blogów korporacyjnych, połowa (51 proc.) ankietowanych firm posiada profil w portalu społecznościowym Facebook, 46 proc. firmowe konto w mikroblogu Twitter, 43 proc. profil na LinkedIn oraz ponad jedna trzecia jest obecna w YouTube. Blisko 40 proc. respondentów zakłada również wzrost budżetu na działania w mediach społecznościowych na przestrzeni kolejnych 12 miesięcy.

Analizując aktywność firm w kontekście działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych, nieco ponad jedna czwarta (26 proc.) respondentów zadeklarowała codzienną aktywność korporacyjną na Twitterze. Nieco ponad jedna piąta ankietowanych firm IT umieszcza codziennie wpisy w swoim profilu na Facebooku.

Sondaż Eurocom Worldwide wykazał, że prawie 40 proc. firm technologicznych analizuje profile społecznościowe potencjalnych kandydatów do pracy, żeby określić czy pasują oni do proponowanego stanowiska. - Obecność w mediach społecznościowych to dobry sposób na budowanie swojego wizerunku w sieci, a co za tym idzie szans na zatrudnienie - dodaje Michał Sobiło.

- Poszukujący pracy mogą być dumni ze swoich biznesowych, najczęściej profesjonalnych profili w LinkedIn, jednak zachodzi pytanie czy równie komfortowo będą czuli się kiedy potencjalny pracodawca sprawdzi ich aktywność na Facebooku - mówi Sobiło. - Oczywiście mogą odpowiednio ustawić poziom dostępu do swoich profili, jednak wpisy w profilach znajomych i zdjęcia, na których zostają oznaczeni są nadal łatwe do znalezienia - dodaje.

Dowiedz się więcej na temat: LinkedIn | Facebook | twitter

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje