e-reklama rośnie w siłę

W 2004 r. wydatki na reklamę w internecie mają wynieść ok. 75 mln zł - szacują autorzy raportu firmy CR Media Consulting "Rynek reklamy internetowej w Polsce. Prognoza 2004 - 2006". Ich zdaniem, internet jest najszybciej rozwijającym się medium reklamowym.

W 2004 r. wydatki na reklamę w internecie mają wynieść ok. 75 mln zł - szacują autorzy raportu firmy CR Media Consulting "Rynek reklamy internetowej w Polsce. Prognoza 2004 - 2006". Ich zdaniem, internet jest najszybciej rozwijającym się medium reklamowym.

Zdaniem autorów raportu rosnące zainteresowanie reklamodawców internetem wynika ze wzrostu liczby osób korzystających z internetu oraz zmiany nastawienia firm wobec tego medium.

Okazuje się, że w 2001 roku wydatki na reklamę w internecie były o 50 proc. większe niż w 2000 r. W 2002 r. zwiększyły się o 37,5 proc., a w 2003 - o 45 proc. Prognoza na rok 2004 zakłada wzrost o 56,3 proc., na 2005 - o 36 proc., a na 2006 - o 22,5 proc.

Według prognozy, w latach 2000-2006 wzrost przychodów z reklam tradycyjnych mediów (radio, telewizja, prasa) wyniesie łącznie od 1,6 proc. do 25,9 proc. po uwzględnieniu recesji z lat 2000-2002. Natomiast w tym samym okresie przychody z reklam w internecie zwiększą się ośmiokrotnie.

Reklama

Największą część reklamy internetowej ma portal Onet.pl , następna w kolejności jest Wirtualna Polska, a kolejne dwa miejsca zajmują INTERIA.PL i Gazeta.pl

Najintensywniej w internecie reklamują się: sektor finansowy , branża telekomunikacyjna i transport (12 proc.).

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | wydatki | reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy