Domeny warte fortunę

10 lat temu rejestracja domeny internetowej była bardzo droga. Zmieniają się czasy, zmieniają się też ceny domen. Obecnie domenę z końcówką .pl można kupić za kilkadziesiąt złotych, ale większość "atrakcyjnych" adresów już dawno została zarezerwowana.

Ostatnie półtora roku należało do "wielkich" przejęć popularnych adresów internetowych przez gigantyczne firmy medialne. Ponad rok temu Axel Springer Polska, wydawca m.in. "Faktu" i "Dziennika", nabył domenę dziennik.pl za nieco ponad pół miliona złotych, przynajmniej o takiej kwocie się mówi w kuluarach. Jeszcze kilkanaście miesięcy wcześniej adres ten można było kupić na internetowych aukcjach za 200 tys. zł. Trochę wcześniej firma Polkomtel, operator Plus, nabyła domenę iPlus.pl od częstochowskiej firmy Internet Plus. Kwota podobno nie była już tak wysoka, sięgała "zaledwie" 300 tys. zł. Do tego sprzedawca dostał w zamian domenę iPlus.com.pl.

Reklama

Jednak opisane powyżej przykłady i tak ustępują miejsca absolutnemu rodzynkowi, jakim jest zarejestrowana w 2004 roku domena euro2012.pl. Do 18 kwietnia nikt by nie dał za nią więcej niż 3000 zł. Jednak po pomyślnej dla Polski i Ukrainy decyzji UEFA, i przyznaniu nam organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku, domena ta jest w tej chwili warta fortunę.

Kiedy rozpoczną się mistrzostwa, adres ten stanie się jednym z najpopularniejszych w światowym internecie, a miliony internautów z całego świata trafią właśnie, tam szukają informacji o swoim ukochanym sporcie. Trudno sobie wyobrazić, jak wiele można zarobić dzięki tej domenie. - Jesteśmy otwarci na propozycje osób, które chciałyby przyłączyć się do naszej inicjatywy - powiedział Arkadiusz Michno, Dyrektor Generalny Ideo, właściciela domeny euro2012.pl. W chwili obecnej domena ta jest wyceniana na 200 tys. zł. To oczywiście wstępna suma. Bardzo wstępna.

Najlepsze źródło darmowych programów w sieci - megapliki.interia.pl

Dowiedz się więcej na temat: operator | domena | Polkomtel SA | plus | domeny

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje