Darmowe Wi-Fi na pokładzie ponad 100 samolotów Emirates

Linie Emirates oferują darmową* sieć Wi-Fi na pokładzie 106 samolotów, a każdego miesiąca bezprzewodowe połączenie z internetem uzyskują dwie-trzy kolejne maszyny. Po aktualizacji usługi na początku lutego, która obejmowała m.in. uproszczenie procedury logowania, wykorzystanie tej usługi Emirates wzrosło o 25 proc.

Linie Emirates przeznaczają ponad 20 mln dol. rocznie na instalację i obsługę systemów łączności pokładowej, które zapewniają dostęp do bezprzewodowego internetu w trakcie lotu. Na najdłuższych trasach długodystansowych Emirates (ponad 14 godzin lotu) ponad 30 proc. pasażerów korzysta z sieci Wi-Fi, a podczas niedawnego lotu do Nowego Jorku odsetek ten wyniósł aż 66 proc.

Obecnie sieć bezprzewodowa jest dostępna na pokładzie wszystkich 59 Airbusów A380 i 47 Boeingów 777 obsługiwanych przez linie. W ponad 60 proc. samolotów wyposażonych w usługę, pakiet pierwszych* 10 MB danych jest bezpłatny, co wystarczy, aby przejrzeć portale społecznościowe czy przesłać wiadomość za pomocą komunikatora. Później (a także w pozostałych samolotach) użytkownicy mogą wykupić pakiet 500 MB danych za jednego dolara amerykańskiego. Po wprowadzeniu sieci bezprzewodowej za darmo lub za niewielką opłatą, w październiku ubiegłego roku wykorzystanie usługi Emirates wzrosło niemal pięciokrotnie.

Reklama

Poza zainstalowaniem bezprzewodowego Internetu na pokładzie wszystkich samolotów A380, linie Emirates zaczęły konfigurować sieć Wi-Fi we wszystkich Boeingach 777-300ER i 777-200LR w tempie dwóch-trzech samolotów miesięcznie.

- Emirates dążą do wprowadzenia Wi-Fi w całej flocie. Klienci poszukują darmowego Wi-Fi w czasie pracy, szczególnie w podróży, w związku z czym sieć bezprzewodowa powoli staje się normą dla większości ludzi, którzy chcą mieć też stały dostęp do portali społecznościowych i komunikatorów. Linie dopłacają lub w całości pokrywają wysoki koszt zakupu danych. Sądzimy, że w przyszłości darmowa sieć Wi-Fi na pokładzie stanie się w oczach wszystkich naszych klientów normą, i nie będzie podlegać opłatom oraz ograniczeniom - powiedział Patrick Brannelly, Divisional Vice President for Customer Experience (Inflight Entertainment & Connectivity).

Ze względu na obecne ograniczenia techniczne branży, takie jak dostępna prędkość czy przepustowość, czy też brak zaawansowanego sprzętu i oprogramowania, linie muszą pobierać niewielką opłatę za dodatkowy pakiet danych, aby usługa Wi-Fi działała sprawnie.

W 2014 r. na pokładach samolotów linii Emirates z bezprzewodowego Internetu skorzystało 650 tys. klientów, a na początku marca bieżącego roku było to ponad 350 tys. osób.

Według danych przewoźnika, pasażerowie na pokładzie Emirates najczęściej wchodzą na takie strony jak Facebook czy Google oraz korzystają z komunikatorów, takich jak Skype i WhatsApp, co oddaje silną potrzebę utrzymywania kontaktu za pośrednictwem portali społecznościowych nawet w trakcie podróży.

Pasażerowie Emirates mogą ponadto skorzystać z innych usług - linie zapewniają zasięg telefonów komórkowych w ponad 75 proc. swoich samolotów, a także dostęp do poczty, telefonu i usług SMS w każdej maszynie. Darmowa sieć Wi-Fi znajduje się również we wszystkich 37 poczekalniach lotniskowych Emirates.

*Początkowy pakiet 10MB danych jest bezpłatny. Użytkownicy mogą wykorzystać dodatkowy pakiet 500MB za opłatą w wysokości jednego dolara amerykańskiego.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Emirates Airlines | linie lotnicze | Wi-Fi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy