Coraz więcej phishingu

Wyłudzenia dokonywane za pośrednictwem poczty elektronicznej kosztowały Amerykanów w ostatnim roku co najmniej 500 milionów USD. Takie dane podaje opublikowany wczoraj raport, zamówiony przez organizację Truste (zajmującą się ochroną prywatności) oraz stowarzyszenie ds. płatności elektronicznej NACHA. Według twórców dokumentu wysokość przeciętnej straty, poniesionej przez internautę w wyniku phishingu, wynosi 115 USD.

Użytkownicy otrzymują listy, które wyglądają na pochodzące od znanych instytucji (często od banków, choć w ostatnich miesiącach także m.in. od Gmail czy Amazonu). Wiadomości zawierają link, kierujący internautę do fałszywej strony instytucji. Według raportu agencji Gartner, która opublikowała raport na temat phishingu w USA w czerwcu, 70% użytkowników Internetu stwierdziło, że przynajmniej raz odwiedziło taką stronę. Około 15% przyznało się do ujawnienia tam poufnych danych w rodzaju numeru karty kredytowej czy informacji na temat konta bankowego. Nieco ponad 2% stwierdziło, że w wyniku tych działań straciło pieniądze, zwykle w ciągu nie dłużej niż dwóch tygodni. Raport Gartnera podaje jednak znacznie wyższa kwotę szacowanych strat, poniesionych w ostatnim roku w USA w wyniku e-wyłudzeń - 2,4 miliarda dolarów. Oba dokumenty są natomiast zgodne co do tego, że w tym okresie liczba ataków znacznie się nasiliła.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje