Co nas cieszy, a co martwi

Według Taylor Nelson Sofres (firmy do której należy TNS OBOP) osobista rekomendacja internauty jest jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi promocji stron WWW. Wyniki badania przeprowadzonego w 14 krajach wskazują, że wysoki poziom satysfakcji z korzystania ze strony WWW nie tylko zachęca użytkowników do powtórnych wizyt, ale wpływa również na pozyskanie nowych odwiedzających.

Według Taylor Nelson Sofres (firmy do której należy TNS OBOP) osobista rekomendacja internauty jest jednym z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi promocji stron WWW.
Wyniki badania przeprowadzonego w 14 krajach wskazują, że wysoki poziom satysfakcji z korzystania ze strony WWW nie tylko zachęca użytkowników do powtórnych wizyt, ale wpływa również na pozyskanie nowych odwiedzających.

Niemal dwa razy więcej regularnych użytkowników internetu twierdzi bowiem, że w poszukiwaniu nowych stron częściej korzysta z porady osób znajomych niż z pomocy wyszukiwarek czy linków, a 98 % zadowolonych użytkowników danej strony deklaruje, że poleciłoby ją znajomej osobie. Osobista rekomendacja ma także ogromne znaczenie w budowaniu bazy lojalnych użytkowników stron. Wśród najczęściej wymienianych czynników, na które respondenci wskazywali jako niewystarczająco zadawalające znalazły się:

Reklama

- Aktualizowanie zawartości stron WWW (37%)

- możliwość personalizacji stron www (33 %)

- jakość mechanizmów wyszukiwania (32 %)

- szybkość ładowania strony (32 %)

Aż 71 % użytkowników zadowolonych jest z mechanizmów umożliwiających poruszanie się po stronie, a 69 % określa strony mianem przyjaznych. Natomiast dla dwóch trzecich użytkowników satysfakcjonujący poziom osiąga zawartość stron.

Badanie zostało zrealizowane w 14 krajach (Argentyna, Chiny, Francja, Niemcy, Węgry, Indie, Irlandia, Izrael, Litwa, Norwegia, Hiszpania, Tajwan, Turcja, Wielka Brytania) w okresie od listopada 2001 r. do kwietnia 2002r.

Zobacz: http://www.tnsofres.com/webeval

(PC Kurier)

Dowiedz się więcej na temat: TNS OBOP | rekomendacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy