Bezpieczne z@kupy w sieci - jak nie dać się oszukać

Rozmowa z Grzegorzem Wiśniewskim, prezesem ELECTRO.pl - jednego z najlepiej ocenianych przez klientów sklepów internetowych z branży RTV AGD (wg CENEO).

Internet - wszechobecny towarzysz życia zawodowego i prywatnego. Jest największym i najszybszym ogólnodostępnym źródłem informacji, coraz częściej nie tylko czytamy, dowiadujemy się, ale kupujemy za jego pośrednictwem.

Wszyscy wiemy, że ceny w sklepach internetowych są niższe. Nie wszyscy jednak robimy w nich zakupy. Przyzwyczajenie czy obawa przed czymś nowym? A może po prostu nie mamy zaufania do rzeczy, których nie możemy dotknąć i zobaczyć "na żywo" lub po prostu boimy się, że zostaniemy oszukani?

Bezpieczeństwo - od przechowywania danych osobowych przez dostawę po problem z wyborem modelu. Jeśli nie znam się na sprzęcie RTV a chcę kupić telewizor sprzedawca pomoże mi wybrać odpowiedni, podpowie co jest ważne a co zupełnie zbędne w moim przypadku. Na jaką pomoc mogę liczyć w internetowym sklepie? Czy jestem zdana tylko na siebie?

Reklama

- To jest chyba jeden ze stereotypów, który mam nadzieję przełamiemy w końcu. Nasz sklep, a myślę, że nie jesteśmy tu wyjątkiem - ma czynną infolinię, gdzie skrupulatnie przeszkoleni sprzedawcy z dziedziny RTV i AGD służą swoją wiedzą. Pomogą wybrać model, wyjaśnią, jak dokonać zakupu, poprowadzą krok po kroku jeśli trzeba -tłumaczy Grzegorz Wiśniewski, prezes ELECTRO.pl - zupełnie, jak w tradycyjnym sklepie, z tą jednak różnicą, że bez wychodzenia z domu.

Znam mnóstwo osób, dla których zakupy w Internecie są codziennością i dobrodziejstwem naszych czasów. Jest szybko, tanio i 24 h na dobę. Kupują ubrania, polisy, zakładają konta i planują wakacje - wszystko w Internecie i nie wyobrażają już sobie innego rozwiązania - stania w kolejce, biegania po mieście, by zdążyć przed zamknięciem. Wielu jednak wciąż się waha i z podejrzliwością przygląda się wirtualnym sklepom i ich ofertom. Internet otwiera nowe możliwości, ale i rodzi obawy.

Z pomocą firmy ELECTRO.pl sporządziliśmy vademecum bezpiecznych zakupów. W końcu po co ryzykować, jeśli w prosty sposób dowiedzieć się możemy, czy zakupy w wybranym sklepie będą bezpieczne. Jak to zrobić i na co zwracać szczególną uwagę? Z takim pytaniem zwróciłam się do mojego rozmówcy.

- Faktycznie przestrzegając kilku fundamentalnych zasad można ustrzec się przed przykrymi niespodziankami i uczynić zakupy w sklepie internetowym tak atrakcyjnymi, jak i bezpiecznymi. Postaram się za pomocą kilku praktycznych przykładów wytłumaczyć, jak bez problemu zminimalizować ryzyko wystąpienia ewentualnych komplikacji i na co zwracać szczególną uwagę przy wyborze sklepu internetowego. ? wyjaśnia Grzegorz Wiśniewski.

ZANIM KUPISZ - SPRAWDŹ:

1.SPRAWDŹ OPINIE O SKLEPIE

Zasada pierwsza i prawdopodobnie najważniejsza - dowiedz się jak przebiegały zakupy innych. Z opinii w serwisach takich jak ceneo.pl czy opineo.pl można się wiele dowiedzieć. Jeśli są tacy, którzy przed Tobą "sparzyli się" kupując w "niesolidnym" sklepie, to bądź pewny, że swoje niezadowolenie wyrazili w takich właśnie opiniotwórczych serwisach. Jeśli w opiniach, które przeczytasz pojawią się od czasu do czasu opinie niepochlebne, nie myśl o nich w kategoriach "to pewnie mnie nie dotyczy" poszukaj raczej innego sklepu.

2. DUŻA ILOŚĆ OPINII O SKLEPIE gwarancją bezpieczeństwa

Oczywiste jest, że sklep z tak dużą ilością pozytywnych opinii jest uczciwy i wiarygodny - w końcu są to opinie samych Klientów. W takich miejscach warto kupować, jest spore prawdopodobieństwo, że i Ty zostaniesz właściwie obsłużony i dołączysz do grona zadowolonych klientów.

3. KUPUJ TAM GDZIE MOŻESZ SIĘ DODZWONIĆ

Sklepy, które nie podają numerów telefonów lub nie można się z nimi w ten sposób skontaktować mogą pięknie wyglądać jedynie na ekranie komputera. W rzeczywistości może okazać się, że sklep to jedna osoba prowadząca sprzedaż w domu, która zdecydowanie nie radzi sobie z logistyką przedsięwzięcia.

Pamiętaj, jeśli w sklepie nie mają czasu, żeby Cię wysłuchać, udzielić odpowiedzi na Twoje pytania, jaka jest szansa, że będą mieli czas na terminową wysyłkę wymarzonego sprzętu?

4. KUP TAM GDZIE TOWAR DOSTĘPNY JEST "OD RĘKI"

Nie kupuj w sklepie, który pisze "dostępny 4-10 dni". Wiadomo bowiem, że poszukiwania sprzętu rozpoczną dopiero w momencie, gdy złożysz u nich zamówienie. Bardzo często kończy się to wycofaniem sklepu z transakcji, wielkim opóźnieniem realizacji zamówienia, lub co gorsza zmianą ceny. Taki sklep może narobić Ci niemiłych niespodzianek.

Traktuj poważnie sklepy, które posiadają własne magazyny, gdzie sprzęt czeka już na Ciebie, a po złożeniu zamówienia natychmiast zostanie wysłany.

5. KORZYSTAJ ZE SKLEPÓW, KTÓRE ODPOWIADAJĄ NA TWOJE E-MAILE.

Nie ma nic bardziej ryzykownego jak złożyć zamówienie w sklepie, który nawet nie odpowie Ci na e-mail. Skoro nie mają czasu na odpisanie, jaką masz pewność, że będę mieli czas wysłać do Ciebie przesyłkę a zamówienie w ogóle dotarło i zostało przyjęte do realizacji?

6. BEZPIECZNA PRZESYŁKA = bezpieczne opakowanie

Sprawdź, co w opiniach o sklepie piszą na temat opakowania przesyłek. Na opakowanie sprzętu kładziemy szczególny nacisk. Nasze lodówki, pralki, itp. jadą na paletach, ponadto są owinięte specjalną tekturą i folią, co skutecznie ogranicza możliwość wystąpienia uszkodzeń podczas transportu.

Nie wszyscy jednak przykładają wystarczającą wagę do tej części procesu sprzedaży. Sklepy, gdzie niedbałe opakowanie, lub nawet jego brak może spowodować uszkodzenia samego sprzętu, mogą zepsuć Ci przyjemność z samego zakupu.

7. SPRAWDŹ STAN PRZESYŁKI W OBECNOŚCI KURIERA

To bardzo ważny element Twoich zakupów. ELECTRO.pl informuje swoich klientów o tym, iż mają 10 minut na to, aby w obecności kuriera sprawdzić stan przesyłki. Nasze przesyłki oklejone są taśmą, na której jest wielokrotnie powtórzona informacja dotycząca tej ważnej czynności. Jeśli przesyłka uległa z winy kuriera uszkodzeniom mechanicznym, sklep będzie mógł natychmiast wysłać drugi egzemplarz, a winą za uszkodzenia obarczy firmę kurierską.

Jeżeli więc niezwłocznie sprawdzisz stan przesyłki - nie musisz obawiać się o konsekwencje uszkodzeń w transporcie.

8. ŚLEDZENIE STATUSU ZAMÓWIENIA - gwarancją, że sklep pisze prawdę o terminie realizacji.

Jeśli sklep ma zamiar błyskawicznie i zgodnie z umową zrealizować Twoje zamówienie będzie chciał abyś mógł to na bieżąco obserwować i cieszyć się postępami w realizacji zamówienia. W tym celu w ELECTRO.plstworzyliśmy unikalny system śledzenia nie tylko samej drogi przesyłki, ale również statusu płatności oraz statusu przygotowania przesyłki. Dzięki czemu dokładnie wiesz, kiedy przesyłka do Ciebie dotrze. Jeżeli sklep nie umożliwia Klientowi sprawdzenia na jakim etapie realizacji jest jego zamówienie może oznaczać to, iż obawia się udzielania tak szczegółowych informacji o zamówieniu, czyli niekoniecznie realizacja przebiega tak, jak Ty to sobie wyobrażasz.

9. PROTOKÓŁ SZYFROWANIA DANYCH uchroni Twoje dane osobowe.

Niestety niewiele jeszcze sklepów może pochwalić się takimi zabezpieczeniami. Pozostaje mieć nadzieję, że coraz więcej z nich zechce uczynić zakupy u siebie tak bezpiecznymi. Możesz sprawdzić czy sklep, w którym kupujesz posiada takie zabezpieczenia. Protokół szyfrowania danych to element witryny, który w momencie składania zamówienia przejawi się literką "S" w adresie czyli np. https://www.electro.pl oraz ikoną kłódki na stronie.

- Jak widać istnieją sposoby, aby szybko i skutecznie zweryfikować sklep internetowy. Na szczęście większość sklepów dba o komfort zakupów i coraz większą wagę przywiązuje do ich bezpieczeństwa. My na pewno stawiamy to na pierwszym miejscu - zapewnia Pan Grzegorz - Mam nadzieję, że rady okażą się pomocne. Życzę tym samym udanych zakupów i oczywiście zapraszam do odwiedzenia naszego sklepu. - dodaje.

RTV AGD KOMPUTERY TV PRALKI ZMYWARKI KINA DOMOWE TELEFONY KOMÓRKOWE

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Internet | sklepy | sprzęt AGD | rtv | zamówienia | zamówienie | zakupy | przesyłki | sklep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy