Akademia Leona Koźmińskiego przeniesiona do chmury

Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie wdrożyła dla 8,5 tysiąca pracowników i studentów pakiet kompleksowych Usług Online. Są one dostępne w chmurze Microsoft - Office 365.

Wdrożenie jest elementem strategii uczelni, która dąży do zapewnienia studentom i pracownikom możliwie najlepszych warunków do nauczania, przystających do dzisiejszej rzeczywistości cyfrowej i mobilnej oraz oczekiwań rynku pracy. Jest to pierwsze w Polsce całościowe wdrożenie rozwiązania Office 365 dla Edukacji przez szkołę wyższą.

Akademia Koźmińskiego powstała w 1993 r. Posiada trzy najważniejsze akredytacje międzynarodowe: EQUIS, AMBA i amerykańską akredytację AACSB, którą ma zaledwie 5 proc. szkół biznesowych na świecie. Od roku 2009 jest klasyfikowana w prestiżowych rankingach edukacyjnych "Financial Times" - Business School Rankings, konkurując z najlepszymi uczelniami z całego świata. Ponadto nieprzerwanie od 13 lat zajmuje I miejsce w rankingu miesięcznika "Perspektywy" i "Rzeczpospolitej" wśród polskich niepublicznych szkół wyższych. Została również uznana za najlepszą polską uczelnię ekonomiczną.

Reklama

- Szkoła od początku swojego istnienia stawiała na nowoczesność. Jako Uczelnia biznesowa, przygotowująca młodych ludzi do funkcjonowania w nowoczesnym biznesie, czujemy się zobowiązani do zapewnienia im równie nowoczesnej edukacji. Od zawsze stawialiśmy sobie za cel tworzenie studentom takich warunków, jakie mają ich rówieśnicy na uczelniach Europy Zachodniej - bez kolejek do rektoratu, problemów z obiegiem dokumentów, konieczności żmudnego oczekiwania, żeby zarejestrować się na dodatkowe zajęcia, czy przepełnionych sal wykładowych. Naszą aspiracją jest Uczelnia dla studentów, a nie studenci w roli petentów. Studenci to widzą - chcą tu przychodzić, zdobywać wiedzę i poszerzać horyzonty - powiedział prof. Witold T. Bielecki, rektor Akademii Leona Koźmińskiego.

Przed wdrożeniem rozwiązania Microsoft uczelnia korzystała z różnych systemów informatycznych, służących do komunikacji i współpracy w ramach organizacji, a także do obiegu dokumentów. Między innymi był to system Novell GroupWise 8.0. To rozwiązanie generowało jednak takie problemy, jak brak miejsca na dyskach sieciowych i wysokie koszty związane z rozbudową i tworzeniem kopii zapasowych. Problemem dla uczelni były również ataki spamowe, z którymi z trudem radził sobie uczelniany system antyspamowy.

Wobec postępującej cyfryzacji i rozwoju technologii dostępnych na rynku, Akademia zaczęła rozważać różne scenariusze migracji. Celem było zwiększenie sprawności i efektywności organizacji, optymalizacja systemów oraz zaoferowanie studentom i wykładowcom zupełnie nowej jakości nauczania, wyprzedzającej ich oczekiwania. Szkoła chciała również pozbyć się konieczności kosztownego, pracochłonnego i kłopotliwego zabezpieczania infrastruktury, czyli UPS ów, klimatyzacji, a także pomieszczeń, w jakich zgromadzony był sprzęt informatyczny. Ważnym postulatem uczelni było też posiadanie rozwiązania, które pomogłoby komunikować się za pośrednictwem Internetu, pozwalając na oszczędności na rachunkach telefonicznych. Dotyczy to zarówno indywidualnych połączeń głosowych, jak i telekonferencji oraz wideokonferencji, które mogą nie tylko wpływać na obniżenie wydatków na podróże służbowe pracowników dydaktycznych, ale także dać nowe możliwości wykładowcom i studentom.

- Usługi Online dedykowane dla sektora edukacyjnego są nową ofertą firmy Microsoft. Tym bardziej cieszy nas fakt, że tak renomowana uczelnia po dogłębnej analizie zdecydowała, że to właśnie Office 365 spełnia jej oczekiwania i potrzeby. To wdrożenie to dopiero początek drogi. Teraz będziemy wspierać Akademię merytorycznie i technicznie w kwestii adopcji wszystkich elementów usługi wśród pracowników administracyjnych, wykładowców i studentów - skomentował Jacek Murawski, dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft.

Po rozważeniu różnych scenariuszy uczelnia zdecydowała się na biznesowe rozwiązanie chmurowe Microsoft Office 365. Ważnym argumentem za Usługami Online była synchronizacja z posiadanymi już rozwiązaniami on-premise, która nie wymagała zakupu oprogramowania firm trzecich. Kluczowe znaczenie dla decyzji uczelni miał też fakt, że wybrane rozwiązanie, to dostępny w chmurze pakiet aplikacji powszechnie wykorzystywanych w biznesie i ceniony przez użytkowników. Uczelnia, jako szkoła dla przyszłych menedżerów stawia sobie za cel przygotowywać ich w praktyczny sposób do realiów funkcjonowania i sprawnego działania w przyszłym życiu zawodowym, na rzecz swoich pracodawców lub własnych firm.

Platforma Office 365 obejmuje narzędzia do komunikacji poprzez email i komunikator, do zarządzania dokumentami i pracy grupowej oraz dodatkowo także serwer komunikacyjny Lync, dzięki któremu możliwe jest realizowanie usług komunikacji głosowej i wideo, niezależnie od lokalizacji, bez rachunków telefonicznych. W skład platformy wchodzą również wszystkie aplikacje pakietu biurowego najnowszej wersji Microsoft Office 2010.

W efekcie zrealizowanego wdrożenia, z rozwiązania korzystać będą wszyscy studenci (8000 osób) i pracownicy akademiccy (500 osób) uczelni.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | akademia | Cloud Computing
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy