Ostatni krzyk… technologii, czyli Intel na wybiegu New York Fashion Week

Sukienka reagująca na stres oraz marzenie każdego sportowca, czyli odzież z inteligentną wentylacją, a wszystko to wyposażone w mózg wielkości guzika – moduł Intel Curie. Podczas tegorocznego New York Fashion Week Intel zaprezentował efekty współpracy z marką modową Chromat. Czy inteligentne, responsywne ubrania mają szanse stać się przyszłością świata mody? Intel dowodzi, że tak.

Popularność urządzeń ubieralnych niezmiennie rośnie - do 2019 roku na świecie będzie ich ponad 126 mln . Popularne opaski fitness i smartwatche to jednak tylko jedna strona medalu. Intel postanowił pójść o krok dalej i wynieść technologie ubieralne na zupełnie nowy poziom. Podczas New York Fashion Week - jednego z największych wydarzeń modowych na świecie - firma zaprezentowała biustonosze sportowe z wbudowaną platformą Intel Curie. Wykonany z lycry, siatki i neoprenu stanik zapamiętuje swój oryginalny kształt i zmienia go w momencie przegrzania ciała. Wówczas otwierają się otwory wentylacyjne, które chłodzą ciało aktywnej fizycznie kobiety. Mechanizm działania tej technologii oparty jest na zjawisku znanym w przyrodzie jako biomimikra, czyli obserwowanie zjawisk występujących w środowisku naturalnym i wykorzystywanie ich do rozwiązywania problemów w ludzkim świecie.

Reklama

Na nowojorskim wybiegu pojawiła się również sukienka, która wyczuwa... nastrój użytkownika. Wykonano ją z paneli wydrukowanych techniką 3D, neoprenu oraz powiązanych ze sobą ram z włókna węglowego. Sukienka reaguje na poziom adrenaliny i gdy osiągnie on wartość powyżej normy, ramy z włókna węglowego rozszerzają się przybierając kształt klepsydry imponujących rozmiarów.

- Nowe technologie dotykają coraz to nowych obszarów naszego życia. Elektronika w świecie mody w takim wymiarze, w jakim zaprezentowaliśmy ją podczas New York Fashion Week, daje zupełnie nowe możliwości projektantom - mówi Krzysztof Jonak, szef Intela na Europę Środkowo-Wschodnią. - Biorąc udział w tak znaczącym wydarzeniu modowym, udowadniamy, że nowoczesne technologie dawno przestały być domeną targów elektroniki, a na dobre wpisały się w życie codzienne każdego z nas - dodaje.

Podczas jednego z pokazów w trakcie New York Fashion Week bohaterem było również inteligentne lustro sklepowe Intela. Dzięki procesorowi Core i7, zintegrowanej grafice Iris Graphics oraz wykorzystaniu technologii Intel RealSense pozwala ono przymierzyć wiele ubrań, a następnie wyświetlić swój obraz i porównywać wybory. Memomi Memory Mirror, bo tak właśnie nazywa się przyjaciel każdego niezdecydowanego klienta, umożliwia dzielenie się swoimi awatarami w różnych stylizacjach ze znajomymi. Jeżeli nawet taka opcja nie rozwieje wątpliwości i nie ułatwi wyboru, obraz stylizacji z przymierzalni można zachować w aplikacji mobilnej, a zakup rozważyć w domowym zaciszu. Na wybiegu pojawiły się również zegarki będące wynikiem współpracy Intela z marką Fossil.

Miłośnikom mody Intel zafundował również niespodziankę w postaci... dronów firmy Yuneec, w którą niedawno zainwestował. Ich zadaniem było sferyczne rejestrowanie obrazu (360 stopni). Dzięki temu niemożliwe było przegapienie nawet najmniejszego szczegółu nowojorskiego święta mody.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Intel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy