Nowa generacja rozrywki dotarła do Polski

Gracze z całej Europy, a także Australii, czekali na ten moment od miesięcy - dokładnie 23 marca sklepy otwarły swoje drzwi, a fani mogli dokonać upragnionego zakupu. - Warto było czekać, jestem dumny, że jako jedna z pierwszych osób kupiłem europejską wersję PlayStation 3 - powiedział Australijczyk Danny Zarka. Dzięki innej strefie czasowej, to właśnie Australijczycy jako pierwsi mogli zabrać ze sobą do domu PS3 (w podziale regionalnym rynku konsol, Australia i Nowa Zelandia znajdują się w tej samej strefie, co Europa).

Także i Polacy mieli szansę na "nocne zakupy" - Centra Sony w Bydgoszczy, Gdyni, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecie, Wrocławiu i Warszawie umożliwiły zakup konsoli po 00:01. Sony na premierę przygotowało m.in. takie gry jak: "MotorStorm", "Resistance: Fall of Man", "Formula One: Championship Edition", "Ridge Racer 7" oraz "Genji: Days of the Blade". Także i inni wielcy wydawcy nie zapomnieli od PS3.

Reklama

W Polsce zabrakło gigantycznych kolejek przed sklepami. Zupełnie inaczej wyglądała premiera PS3 w londyńskim Virgin Megastore. Pierwsze 125 klientów, którzy kupili PlayStation 3, otrzymało za darmo 42-calowy telewizor Sony. - Uczucie jest niesamowite, no i jeszcze ten darmowy telewizor - cieszył się Atkah Armah, który w kolejce spędził kilkadziesiąt godzin.

Tego typu promocje mogą się okazać konieczne - PS3 ma mocną konkurencję ze strony Xboksa 360 oraz Nintendo Wii. Obie konsole są już dostępne w Europie i radzą sobie doskonale. Tymczasem cena 2,399 zł. początkowo odstraszy wielu mniej zamożnych graczy. Dodatkowo Europejczycy otrzymali wersję PS3 z ograniczoną wsteczną kompatybilnością (problemy z uruchamianiem gier z PlayStation 1 oraz PlayStation 2), a Amerykanie i Japończycy za swoje egzemplarze PS3 płacą znacznie mniej niż mieszkańcy Starego Kontynentu. Analitycy spierają się, czy PlayStation 3 powtórzy sukces poprzedniczek.

Niezależnie od przyszłości nowego dziecka Sony, marka PlayStation stała się globalnym synonimem elektronicznej rozrywki - PlayStation 2 sprzedało się na świecie w ponad 116 mln. egzemplarzy (około 500 tys. konsol trafiło do Polski). Także i część polskich graczy marzy o PS3 - reakcje osób, które wychodziły ze zorganizowanego przez Sony Poland "PlayStation 3 Sony HD" były różne, ale większość graczy poważnie myśli o zakupie tego urządzenia, kiedy cena stanie się bardziej przystępna.

Konsole nowej generacji to nie tylko gry, ale i wyścig o dominację nowego nośnika - PlayStation 3 posiada odtwarzacz Blu-ray, tymczasem do Xboksa 360 można dokupić odtwarzacz HD DVD. Obie firmy są żywotnie zainteresowane promowaniem "swojego" formatu. W tej wojnie na prowadzenie powoli wychodzi Blu-ray. Także i jego sytuacja w Polsce wygląda optymistycznie. Do końca roku na polski rynek powinno trafić około 70 tytułów, a każda osoba, która kupi PS3 i zarejestruje swoją konsolę, otrzyma za darmo film "Casino Royale".

- Wszystko wskazuje na to, że PlayStation 3 powtórzy sukces swojej poprzedniczki - powiedziała portalowi INTERIA.PL Katarzyna Pietrzak, PlayStation PR & Internet Specialist. Dokłada liczba egzemplarzy PlayStation 3, która trafiła do Polski, jest objęta tajemnicą handlową. Wiemy jednak, że około 25 proc. konsol znalazło zamówione jeszcze przed premierą.

ŁK

INTERIA.PL/AFP
Dowiedz się więcej na temat: Europa | PlayStation Vita | rozrywki | Sony | playstation 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy