Lodówka i pralka kontrolowane smartfonem

Koreańskie LG zaprezentowało rozwiązanie, dzięki któremu można zarządzać naszą pralką, piekarnikiem i lodówkom przy pomocy smartfona lub telewizora.

Nowy sprzęt bazuje na technologii Smart ThinQ i jest wyposażony w funkcje łączności między urządzeniami oraz domowy system zarządzania energią (HeMS). Dzięki temu inteligentne lodówki i pralki LG można monitorować za pomocą telewizora Smart TV lub smartfona. Użytkownicy mogą więc na przykład sprawdzić status prania na ekranie telewizora, nawet jeśli nie znajdują się w pomieszczeniu, w którym ustawiona jest pralka lub sprawdzić, jakie produkty żywnościowe znajdują się wewnątrz, gdzie są zlokalizowane i kiedy upływa termin ich zalecanej ważności.

Narzędzie udostępnia też funkcję Freshness Tracker, która pozwala klientom wprowadzać do systemu wiele produktów żywnościowych, takich jak jajka, mleko i warzywa, oraz kontrolować czy nie przekroczyły zalecanej daty spożycia. Dodatkowo lodówka poleca potrawy, które można przygotować ze składników znajdujących się w jej wnętrzu.

Istnieje wiele sposobów wprowadzania żywności przechowywanej w lodówce do systemu. Można np. wybrać odpowiednie ikony na panelu obsługi urządzenia lub skorzystać z funkcji rozpoznawania mowy. Istnieje też możliwość zeskanowania paragonu ze sklepu spożywczego za pomocą smartfona, co pozwoli lodówce automatycznie pobrać listę produktów. Jeśli użytkownik nie ma paragonu, może zeskanować swoim smartfonem kody kreskowe i w ten sposób dodać produkty do aplikacji.

Reklama

Kolejną nowością w rozwiązaniu Smart Manager jest funkcja Smart Shopping, która umożliwia robienie zakupów w internetowych sklepach spożywczych bezpośrednio za pomocą smartfona lub panelu LCD lodówki. Aby utworzyć listę zakupów, wystarczy wybrać produkty ze spisu - potem można załadować ją do funkcji Smart Shopping przez naciśnięcie przycisku "Go Shopping". Klienci mogą wówczas kupić wybrane produkty, korzystając ze swojego smartfona lub panelu LCD lodówki, natomiast artykuły nieznajdujące się na liście można wyszukać i wybrać ręcznie. Narzędzia te eliminują tradycyjne listy zakupów lub konieczność chodzenia do sklepu.

Także korzystające z komunikacji bezprzewodowej pralki LG są w stanie samodzielnie zdiagnozować wiele problemów za pośrednictwem połączenia bezprzewodowego. Jeśli pojawi się usterka, np. związana z pobieraniem wody, funkcja Wi-Fi Smart Diagnosis pomaga wyeliminować ją szybko i wygodnie, co ogranicza kosztowne, kłopotliwe telefony do centrum obsługi i domowe wizyty serwisantów. Użytkownik może również pobrać specjalną aplikację na smartfona, która poinformuje go o mniej istotnych problemach, takich jak pozostawienie otwartych drzwi pralki.

Podobnie jak lodówka, również pralka ma funkcję Smart Access, umożliwiającą właścicielom kontrolowanie urządzenia niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. Klienci nie muszą się już martwić, jeśli wyszli z domu zostawiając włączoną pralkę, ponieważ dzięki funkcji Smart Access mogą monitorować pracę pralki i suszarki również poza domem. Niektóre funkcje, takie jak zmiana zaprogramowanego czasu prania czy dodanie płynu do zmiękczania tkanin, można skorygować zdalnie, a wiadomości pojawiające się na ekranie smartfona informują o zakończeniu poszczególnych cyklów czyszczenia. Za pomocą funkcji Smart TV użytkownik może też sprawdzić poziom zaawansowania cyklu prania z salonu. Funkcja Smart Adapt umożliwia natomiast klientom pobieranie nowych programów prania, takich jak "Dodatkowe płukanie" czy "Pranie ubranek dziecięcych", za pośrednictwem panelu LCD pralki lub własnego smartfona.

Z podobnych rozwiązań korzystają także piekarniki. Smart Access umożliwia monitorowanie ustawień gotowania, takich jak czas i temperatura, za pomocą urządzeń mobilnych. Dzięki funkcji Smart Adapt użytkownicy mogą za pośrednictwem smartfona wysyłać informacje o czasie przygotowywania potraw bezpośrednio do piekarnika, aby przyrządzać je w oparciu o automatyczne funkcje urządzenia. Funkcja Smart Diagnosis pozwala natomiast na diagnozowanie prostych problemów poprzez aplikację zainstalowaną na smartfonie lub bezpośredni kontakt z centrum obsługi, co zapewnia szybkie i skuteczne identyfikowanie i rozwiązywanie usterek.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: pralki | pralka | lodówka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy