HTC i Valve prezentują gogle do wirtualnej rzeczywistości

HTC ujawnia strategiczne partnerstwo z firmą Valve; ogłasza wersję deweloperską sprzętu do wirtualnej rzeczywistości (VR) – HTC Vive - która będzie dostępna wiosną tego roku, oraz wersję konsumencką, która będzie dostępna pod koniec 2015 r.

HTC zapowiedział plany związane z postawieniem kolejnego kroku na drodze do upowszechnienia wirtualnej rzeczywistości. Poprzez strategiczne partnerstwo z firmą Valve, HTC obiecuje całkowicie odmienić sposób w jaki konsumenci wchodzą w interakcję z technologią i otaczającym ich światem. Umożliwi to debiut pierwszego rozwiązania do wirtualnej rzeczywistości napędzanego technologią Valve Steam VR, a przeznaczonego dla końcowego odbiorcy. HTC Vive Developer Edition zostanie udostępnione na wiosnę, a edycja konsumencka pod koniec 2015 r.

Reklama

Vive łączy w sobie technologie Valve z wzornictwem HTC, ustanawiając nowy standard dla branży, która do tej pory zmagała się z wykroczeniem poza fazę koncepcyjną takich projektów.

Peter Chou, prezes HTC, powiedział: "Rzadko zdarza się, że firma ma szansę na zawsze zmienić sposób w jaki ludzie komunikują się ze sobą i wchodzą w interakcję z otaczającym ich światem. Osiągnęliśmy to już raz dzięki rozwojowi naszych technologii związanych ze smartfonami, a dzięki partnerstwu z Valve, zrobimy to ponownie z technologią VR, o której konsumenci mogli do tej pory jedynie marzyć".

Vive oferuje najbardziej immersyjne doświadczenie VR wśród tego typu sprzętu. HTC oraz Valve zapowiedzieli rozwiązanie Full Room Scale 360 Degree z kontrolerami śledzonymi sprzętowo. Pozwala ono wstać, przemieszczać się i odkrywać swoją wirtualną przestrzeń, przyglądać się przedmiotom z każdego kąta i w pełni wchodzić w interakcje z otoczeniem. Zestaw VR Vive oferuje grafikę wysokiej jakości, wideo odtwarzane w 90 klatkach na sekundę oraz wysoką jakość dźwięku.

Nowe kontrolery HTC Steam VR udostępniane będą w parach i zostały zaprojektowane z myślą o tym, by były na tyle wszechstronne, by współpracować z szerokim zakresem przeżyć VR. W przeciwieństwie do typowych kontrolerów do gier, kontrolery HTC Steam VR są proste i używa się ich intuicyjnie, co pozwala każdemu wynieść jak najwięcej z jego przeżycia.

Gry i nie tylko

Wersje beta Vive Developer Edition umożliwiły już wygenerowanie bogatych treści rozrywkowych od czołowych twórców gier komputerowych, wśród których znajdują się Vertigo Games, Bossa, Fireproof, Dovetail Games, Wemo Labs, Google, Steel Wool Games oraz Owlchemy.

Nasza współpraca z HTC napędzana jest wspólną chęcią stworzenia najbardziej kompletnego i robiącego wrażenie przeżycia VR - powiedział Ken Birdwell z Valve. Dostarczanie twórcom treści Vive Developer Edition to niewiarygodnie ważny kamień milowy na drodze do osiągnięcia tego celu - dodał Birdwell.

O ile doświadczenia związane z grami są podstawą wirtualnej rzeczywistości, potencjał leżący poza nimi, jest jeszcze większy. HTC i Valve są całkowicie oddani realizacji szerszej wizji wirtualnej rzeczywistości i widzą dużą szansę w możliwości zmieniania codziennych doświadczeń ludzi. Podróże, obecność na meczu, spotykanie się ze znajomymi, a nawet zakupy, już nigdy nie będą takie same, a obie firmy współpracują z czołowymi twórcami treści, wśród których znajdują się Google, HBO, Lionsgate oraz National Palace Museum na Tajwanie, by ta wizja stała się rzeczywistością.

Vive tworzy ekscytującą szansę dla wszystkich deweloperów i twórców treści, którzy mogą nam pomóc we wprowadzeniu wirtualnej rzeczywistości do głównego nurtu, dzięki rozwiązaniu, które całkowicie redefiniuje to, jak bawimy się, komunikujemy, uczymy, a koniec końców stajemy się bardziej produktywni  - powiedział Jeff Gattis, executive director oddziału Connected Products w HTC.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: HTC Vive

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje