Gorenje i Panasonic zawierają sojusz strategiczny

Słoweński potentat sprzętu AGD, firma Gorenje, i japoński gigant elektroniki, Panasonic, podpisały dokumenty o długoterminowej współpracy strategicznej.

Gorenje i Panasonic poinformowały o zawarciu długoterminowego sojuszu strategicznego, który będzie wykorzystywać atuty i możliwości obu firm, a także zwiększać ich rentowność i konkurencyjność w Europie z korzyścią dla konsumentów.

Reklama

Sojusz strategiczny firm Gorenje i Panasonic będzie się opierać na dwóch filarach: wspólnych działaniach badawczo-rozwojowych i współdzieleniu wybranych platform produkcyjnych niektórych kategorii produktów (pralek, lodówek i piekarników do zabudowy), a także wspólnym korzystaniu z sieci sprzedaży i doświadczenia marketingowego z myślą o dystrybucji w całej Europie.

Wyrazem przekonania o potencjale sojuszu i zaangażowania w długoterminową współpracę jest zainwestowanie przez Panasonic 10 mln euro i nabycie udziałów mniejszościowych w Gorenje. Aby zapewnić korzyści z sojuszu zarówno dotychczasowym, jak i nowym udziałowcom, Gorenje dokona podwyższenia kapitału i będzie notowana na więcej niż jednej giełdzie.

- Zawarcie sojuszu strategicznego z firmą o takiej reputacji jak Panasonic to kamień milowy w historii Gorenje i ważny krok w kierunku realizacji naszej strategii. Panasonic jest globalnym liderem o niemal 100-letnich tradycjach, który koncentruje się na inwestowaniu w ekologiczne innowacje. Gorenje to firma, która nieustannie realizuje własną długoterminową wizję, dysponuje dogłębną znajomością rynku europejskiego oraz jego konsumentów i koncentruje się na wzornictwie, innowacyjności oraz jakości produktów. Synergia w obszarze wzornictwa, produkcji i sprzedaży przyniesie korzyści obu przedsiębiorstwom, a pośrednio także konsumentom i innym zainteresowanym stronom. Partnerstwo to stworzy obu firmom różne możliwości zarówno obecnie, jak i w kolejnych latach. Cieszymy się z możliwości współpracy z firmą Panasonic - powiedział Franjo Bobinac, prezes i dyrektor naczelny Gorenje.

W ramach sojuszu Gorenje i Panasonic będą wspólnie prowadzić działania badawczo-rozwojowe, produkcję i sprzedaż. Początkowo główny nacisk zostanie położony na wspólne opracowywanie pralek nowej generacji na rynek UE, produkcję przez Gorenje lodówek marki Panasonic na rynek UE, Rosji i pozostałych krajów WNP, a także możliwości wspólnej dystrybucji wybranych urządzeń kuchennych do zabudowy firmy Panasonic w Europie i produkcję piekarników do zabudowy przez Gorenje.

- Gorenje jest idealnym partnerem dla firmy Panasonic ze względu na zaangażowanie w dziedzinie innowacyjności, wzornictwa i wysokiej jakości. Cieszymy się z możliwości budowy solidnej i trwałej platformy, która wzmocni pozycję obu firm na europejskim rynku urządzeń AGD. Efektem połączenia naszych uzupełniających się technologii produktowych i produkcyjnych, kanałów sprzedaży i doświadczenia marketingowego będą w ciągu najbliższych lat zaawansowane, inteligentne i ekologiczne urządzenia dla konsumentów z całej Europy, w tym Rosji - Laurent Abadie, dyrektor generalny w firmie Panasonic Europe.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: panasonic | Gorenje | sprzęt AGD | pralka | lodówka

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje