Ericsson i Philips tworzą inteligentne oświetlenie ulic

Firmy Ericsson i Philips wspólnie wprowadziły innowacyjny nowy model połączonego oświetlenia ulicznego LED. Ma on zapewnić mieszkańcom lepszą wydajność sieci w gęstych obszarach miejskich oraz wysoką jakości wydajnego energetycznie oświetlenia w miejscach publicznych.

Biorąc pod uwagę powiększanie się miast o 7500 osób co godzinę oraz oczekiwany dziesięciokrotny wzrost ruchu danych przesyłanych bezprzewodowo do roku 2019, istnieje zwiększone zapotrzebowanie na zwiększenie zasięgu mobilnego przesyłu szerokopasmoweho w miastach. Podobnie, nadal wzrasta zapotrzebowanie na podstawowe usługi publiczne oraz infrastrukturę, co zwiększa wymagania dotyczące zasobów, np. energii. Oświetlenie odpowiada za 19 proc. globalnego zużycia energii elektrycznej, a oświetlenie publiczne odpowiada nawet za 50 proc. miejskiego rachunku za prąd elektryczny.

Reklama

Philips i Ericsson łączą korzyści związane z łącznością i oświetleniem LED w unikatowym nowym modelu "lighting-as-a-service" (oświetlenie jako usługa) dla miast. Model oświetlenia ulicznego pozwala władzom miejskim na zaoferowanie przestrzeni wewnątrz podłączonych słupów oświetlenia ulicznego dostawcom usług sieciowych dla potrzeb mobilnej infrastruktury szerokopasmowej. Umożliwi to operatorom zwiększenie zasięgu danych i wydajności dla mieszkańców, co zapewni lepsze doświadczenia dla użytkowników w zakresie mobilnego przesyłu szerokopasmowego. Model ten przyspiesza też czas zwrotu infrastruktury miejskiej, czyniąc pokrywane z góry koszty instalacji i zarządzania tymi systemami bardziej dostępnymi i tym samym redukując obciążenie budżetów miejskich.

Hans Vestberg, Prezes i Dyrektor Naczelny Ericsson twierdzi: - Nasz nowy sposób życia i pracy wymaga jak największej efektywności sieci i usług. Do roku 2019 używanych będzie 9,3 miliarda abonamentów mobilnych, a przesył szerokopasmowy obejmie 8 miliardów abonamentów. Większa część populacji będzie żyła w miastach, a więc to podwójne rozwiązanie stanowi rodzaj innowacji, która pomoże miastom i naszym klientom odnieść sukces w społeczeństwie sieciowym. -

Frans van Houten, Prezes i Dyrektor Naczelny Philips mówi: - Ten nowy model połączonego oświetlenia ulicznego pokazuje możliwości systemu wychodzące poza oświetlenie. Obecnie oświetlenie stanowi usługę dostosowywaną do potrzeb miasta i umożliwiającą urzędnikom miejskim zaoferowanie mieszkańcom bardziej połączonego, wydajnego energetycznie i bezpieczniejszego środowiska miejskiego, przy jednoczesnym utrzymaniu istniejących budżetów i zasobów celem poprawienia warunków życia w danym mieście. -

Aby utrzymać zasięg i wydajność na zadowalającym poziomie, mobilni operatorzy powinni poprawić, zagęścić i dodać wiele więcej radiowych stacji bazowych w zagęszczonych obszarach. Słup oświetlenia ulicznego systemu "Zero Footprint Site" zaprojektowany tak, aby pomieścił najbardziej zaawansowane zestawy małych produktów telekomunikacji mobilnej firmy Ericsson, oferuje operatorom sieciowym nowe możliwości co do znalezienia właściwej lokalizacji dla stacji bazowych. Umożliwia on również rozmieszczanie mobilnej infrastruktury szerokopasmowej poza tradycyjnymi lokalizacjami - kluczowy element umożliwiający rozwój sieci niejednorodnych.

Globalna próba LED technologii LED w 12 spośród największych miast świata, wykonana przez organizację The Climate Group we współpracy z firmą Philips wykazała, że diody LED mogą zapewnić oszczędności energii sięgające 50 do 70 procent—a nawet 80 procent, gdy oświetlenie LED zostanie połączone z inteligentnym układem sterowania. Program wykazał również, że mieszkańcy pilotażowych miast wolą oświetlenie LED, powołując się na korzyści społeczne i środowiskowe, takie jak większe poczucie bezpieczeństwa i poprawiona widoczność dzięki białości światła generowanego przez oświetlenie uliczne LED w porównaniu do pomarańczowego zabarwienia światła tradycyjnych wysokociśnieniowych instalacji sodowych.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: philips | Ericsson | oświetlenie | internet szerokopasmowy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje