eCall w inteligentnych samochodach uratuje ofiary wypadków drogowych

Ericsson tworzy HeERO (Harmonized eCall European Pilot Project), paneuropejski projekt wczesnego powiadamiania w przypadku wypadków drogowych. Firma wraz z partnerami przygotowuje, wprowadza i koordynuje pilotażowe programy powiadamiania numeru 112, które odbyły się już np. w Chorwacji, Niemczech, Hiszpanii i Szwecji.

Założenia rozwiązania eCall to ułatwienie kontaktu z nr 112. W przypadku wypadku drogowego, inteligentny samochodów automatycznie nawiązuje połączenie telefoniczne i przesyła dane m.in. geolokalizacyjne, na wypadek gdyby kierowca nie był w stanie udzielić takich informacji.

Reklama

Unia Europejska wprowadza obowiązek stosowania rozwiązań eCall we wszystkich nowych samochodach produkowanych na terenie UE od 2015 roku. Oznacza to, że wszystkie nowo sprzedawane samochody w UE po 2015 roku będą się łączyć z siecią komórkową. To jedno z zaleceń znajdujących się w dyrektywie ITS (Intelligent Transport Systems). Rozwiązanie eCall będzie wykorzystywać wspólny europejski standard.

Paneuropejski system eCall to nie tylko alarmowe połączenie telefoniczne nawiązywane bez udziału kierowcy, to również przesyłanie informacji tj. pozycja GPS, numer identyfikacyjny pojazdu. Potencjalny wypadek zostanie wykryty przez czujniki samochodu w ciągu sekund po jego wystąpieniu, a służby medyczne natychmiast otrzymają informację o dokładnym położeniu poszkodowanego. Pozwoli to na znacznie efektywniejsze wykorzystanie "złotej godziny" ratownictwa medycznego.

W 2011 roku na drogach Unii Europejskiej zginęło ponad 30 000 osób . Użycie eCall może doprowadzić do znacznego ograniczenia tej liczby. Automatyczne telefonowanie alarmowe jest już oferowane przez niektórych producentów samochodów. Dla firmy Ericsson projekt HeERO jest szczególny, ponieważ współgra z wizją firmy dotyczącą społeczeństwa sieciowego (ang. Networked Society), w którym każde urządzenie, które uzyska korzyść z podłączenia do sieci, zostanie połączone.


INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Ericsson

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje