Akihabara - Elektroniczne Miasto

Jest tylko jedno miejsce, gdzie znajdziemy najdziwniejsze na świecie gadżety - dzielnica Akihabara w Tokio. INTERIA.PL miała szansę zwiedzić tę swoistą Mekkę dla fanów elektroniki.

- Tylko u mnie znajdziecie najtańsze telewizory w całym Nipponie! - zachwala swój sklep właściciel, wrzeszcząc do wielkiej tuby. - Najniższe ceny i najlepsza jakość! - dodaje. Przy dźwiękach jego przemowy o obniżkach przebrana za pokojówkę dziewczyna rozdaje ulotki promujące sklep. W ten sposób jeszcze przed wejściem do Akihabary bombardowani jesteśmy ofertami elektronicznych gadżetów.

Reklama

Mekka technologii

Dzielnica Akihabara znajduje się w centrum Tokio, około 20 minut drogi kolejką Yamanote Line ze stacji Shinagawa. Słowo "Akihabara" można przetłumaczyć jako "Pole jesiennych liści", jednak znacznie lepiej brzmi używane przez wszystkich określenie - "Akihabara - Elektroniczne Miasto". Rzeczywiście, chyba żadne inne określenie nie oddaje lepiej atmosfery tego miejsca.

Dzisiejsza Akihabara narodziła się na zgliszczach powojennego Tokio. W latach 1945-1955 zaczęły pojawiać się tutaj pierwsze sklepy z elektroniką. Początkowo sprzedawano w nich odkurzacze oraz inne, podobne produkty codziennego użytku. Jednak kiedy w latach 80. rozpoczął się w Japonii boom na gry wideo, Akihabara przygarnęła nową branżę, składając jej hołd w postaci kolejnych, coraz to większych sklepów.

Oprócz elektroniki Akihabara ugościła także otaku (fanów mangi, czyli japońskiego komiksu). W latach 90. zaczęli oni masowo napływać do Elektronicznego Miasta. Obecnie obok telewizorów i konsol znajdziemy w Akihabarze także wielkie sklepy z filmami i komiksami.

Science-fiction na żywo

ZOBACZ GALERIĘ Z ELEKTRONICZNEGO MIASTA!

Akihabara wieczorem przypomina Los Angeles z filmu "Łowca androidów" - futurystycznie wyglądające budynki, neony oświetlające wąskie uliczki i kolejne stoiska z elektroniką, wokół których krzątają się kupujący. Dla Europejczyka to widok tak egzotyczny, jak krakowski Rynek dla japońskiego turysty. Ale nie tylko wygląd ma tu zaskakiwać. Liczy się przede wszystkim oferta sklepów.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje