„Sól” - film nakręcony lustrzankami Nikon D4

NPS Nikon Polska został partnerem technologicznym produkcji „Sól” (ang. „Salt”), międzynarodowego projektu artystycznego w reżyserii Norweżki Marii Lloyd. Całość została opowiedziana poprzez animację poklatkową, taniec oraz aktorstwo. Film został nakręcony lustrzankami Nikon D4.

Główna część filmu będzie kręcona w Kopalni Soli “Wieliczka", w miejscach znajdujących się na trasie turystycznej, jak kaplica św. Kingi, kaplica św. Antoniego czy komora Weimar, ale zdjęcia będą także kręcone poza trasą co stwarza możliwości pokazania miejsc w kopalni mniej znanych, a niesamowitych, magicznych i zachwycających. Część zdjęć do filmu została już zrealizowana w plenerach Szkocji. Trzy kraje pracują nad jednym projektem: Norwegia-Polska-Anglia. Autorką scenariusza oraz reżyserką filmu jest Norweżka Maria Lloyd. Autorem wyjątkowych zdjęć do filmu będzie uznany norweski operator Harald Paalgard.

Reklama

- Film stanowi kombinację animacji poklatkowej z aktorami oraz fabularnej gry aktorskiej. Styl wizualny czerpie z inspiracji starymi, ręcznie malowanymi filmami oraz fotografiami z poprzedniej epoki. Kopalnia Soli w Wieliczce była głównym źródłem inspiracji podczas rozwijania tego projektu oraz pisania scenariusza. Tajemnica kryształów solnych fascynowała mnie od lat, w historii  wykorzystujemy proces krystalizacji jako metaforę emocji dziejących się wewnątrz struktury rodzinnej  - mówi o filmie reżyserka Marii Lloyd.

Konwencja animacji poklatkowej ma być nawiązaniem do estetyki kina i fotografii z początku wieku. Materiał do animacji poklatkowej został wykonywany przy użyciu aparatu Nikon D4 - klatka po klatce.

- W realizacji filmu "Sól" w przeważającym stopniu wykorzystana będzie pikselacja, technika poklatkowa, gdzie aktorzy sfotografowani są klatka-po-klatce, przemieszczając się w przestrzeni w tej samej pozycji (uzyskujemy efekt jakby przesuwali się po powierzchni podłoża bez ruchu nóg) bądź zmieniając pozycję. Właściwą referencją są tutaj prace Pascala Baesa. Jesteśmy po testach kamerowych - 16mm, RED Epic oraz fotografii cyfrowej wysokiej rozdzielczości. Po wielu debatach oraz obszernych testach, najwłaściwszym rozwiązaniem pod względem artystycznym, estetycznym, budżetowym oraz jakości pracy, jest realizacja filmu na sprzęcie Nikon D4. Jest to nowa profesjonalna kamera cyfrową SLR z czujnikiem 16 megapikseli FX. Może nagrywać filmy 1080p w pełnym HD z prędkością 24/25/30 klatek na sekundę, jak również rejestrować zdjęcia 720p HD do 60 klatek na sekundę. Sprzęt ten posiada również możliwość realizacji fotografii w pełnej rozdzielczości do 11 klatek na sekundę. 11 klatek na sekundę w pełnej rozdzielczości jest kluczowe w przypadku naszego projektu, a wyżej opisany sprzęt jest jedynym, który ma możliwość takiej właśnie rejestracji obrazu.  - mówi Harald Paalgard, operator filmu.


INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Nikon | lustrzanka | Wieliczka | Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy