Wszystkie kanały Discovery w HD do końca 2014

- Naszą ambicją jest, by całe portfolio Discovery w Polsce było nadawane w wysokiej rozdzielczości do końca 2014 roku - zapowiedział Wirtualnemedia.pl szef Discovery na Europę Centralną. Obecnie wersję HD mają trzy z siedmiu stacji z polskiego portfolio spółki, czyli Discovery Channel, Animal Planet i TLC.

Olgierd Dobrzyński, country manager Central Europe w Discovery Networks CEEMEA, podczas briefingu prasowego w dniu 11 września 2013 roku, mówił serwisowi Wirtualnemedia.pl m.in. o przegranej stacji DMAX w konkursie na nadawanie w MUX 1 naziemnej telewizji cyfrowej, nowym kanale Discovery Turbo Xtra i współpracy z Eurosportem.

Reklama

- Została utracona możliwość zaoferowania polskim widzom naprawdę atrakcyjnego kanału - powiedział Dobrzyński serwisowi Wirtualnemedia.pl. Przypomnijmy, że nadawca zgłosił do konkursu na miejsce w MUX 1 naziemnej telewizji cyfrowej kanał DMAX, jednak KRRiT zdecydowała o wygranej kanału Fokus TV. Co ciekawe, nadawca Fokus TV czuje się rozczarowany wygraną, ponieważ wolałby nadawać kanał filmowy Telekino (więcej tutaj). Koncesję dla kanału filmowego dostanie jednak kanał Stopklatka TV.

- Jesteśmy rozczarowani. KRRiT podjęła uchwałę, a decyzja będzie sporządzona wkrótce i będzie zawierała uzasadnienie, z którym chcemy się zapoznać - powiedział Dobrzyński. Wtedy spółka zdecyduje, czy odwoła się od wyników konkursu. - Nasza oferta była oparta o potencjał finansowy i doświadczenie produkcyjne w kategorii kanałów edukacyjno-poznawczych. Rocznie inwestujemy ponad 1,5 miliarda dolarów w produkcję naszych programów. Posiadamy również wielką bibliotekę 100 tys. godzin programów. Edukacja jest w naszym DNA i od samego powstania Discovery ponad 25 lat temu jest fundamentem naszej misji. Inwestujemy też konsekwentnie w produkcje lokalne w Polsce, które cieszą się dużą popularnością wśród widzów. DMAX był projektem stworzonym na rynek naziemny i nie ma planów uruchomienia go w płatnej telewizji - podkreślił Wirtualnemedia.pl Dobrzyński.

17 września 2013 roku Discovery World zmieni się w Discovery Turbo Xtra. Dobrzyński w następujący sposób komentuje tę zmianę: - To część strategii optymalizacji pozycjonowania naszych kanałów w ramach całego portfolio. Istotne jest to, by każdy z nich był odpowiednio sprofilowany i docierał do jasno określonej grupy docelowej widowni. Przekształcając kanał Discovery World w stację dla młodszej widowni, mężczyzn w wieku od 20 do 39 lat, chcemy pozyskać nowych widzów.

Discovery powoli rozpoczyna też współpracę z Eurosportem, w którym amerykański koncern posiada już 20 proc. udziałów, a docelowo ma przejąć całość. - Działy dystrybucji Discovery i Eurosportu bardzo blisko współpracują w ramach spółki Discovery Eurosport Joint Sales Organization - informuje Wirtualnemedia.pl Dobrzyński.

Anita Dąbek

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Discovery | Discovery World | Discovery Channel

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje