UPC: Nowości i koniec sprzedaży tv analogowej

Jeszcze w październiku 2013 roku sieć kablowa UPC Polska ma zakończyć sprzedaż telewizji analogowej dla nowych klientów. Chodzi o analogowy pakiet pełny, obejmujący ponad 40 kanałów.

Warto zaznaczyć, że możliwe będzie przedłużanie umowy na ten pakiet przez aktualnych klientów sieci. Ewelina Rabsztyn, szefowa programmingu w UPC, powiedziała "Rzeczpospolitej", że już tylko 9 proc. klientów operatora do końca 2013 roku będzie korzystać z usługi analogowej i tyle samo będzie miało stare dekodery SD.

Reklama

Nowym abonentom UPC Polska będzie proponować pakiety cyfrowe Select HD, Max HD i nowy pakiet Start HD, który zawiera 35 kanałów. Został on wprowadzony we wrześniu 2013 roku. Wtedy też wycofano ze sprzedaży pakiet analogowy minimalny, obejmujący kilka kanałów. Pakiet Start HD jest dostępny z dekoderem lub bez. UPC na razie nie deklaruje, kiedy może całkowicie wyłączyć sygnał analogowy.

UPC Polska chce postawić na ofertę internetową. Artur Dominiak, dyrektor zarządzania wartością klienta, powiedział "Rzeczpospolitej", że z łączy o przepływności 250 Mbit/s korzysta dziś 5 proc. klientów internetowych UPC. 70 proc. klientów ma łącze co najmniej 30 Mbit/s. Zdaniem Dominiaka, za rok te same 70 proc. klientów będzie korzystać już z łączy o prędkości co najmniej 60 Mbit/s.

Na przełomie października i listopada 2013 roku operator zamierza przeprowadzić testy łączy 500 Mb/s w czterech miastach: Pułtusku, Łukowie, Warszawie i Krakowie. Internet 500 Mb/s ma być uruchomiony komercyjnie w ramach UPC w 2014 roku i ma być dostępny dla 2,5 mln gospodarstw domowych, które są w zasięgu usług UPC.

Z kolei Grzegorz Esz, dyrektor marketingu w UPC Polska, podkreślił dla "Rzeczpospolitej", że dziś 2/3 klientów wybiera usługi pakietowe, w których skład wchodzi zazwyczaj Internet i telewizja. Zdaniem Esza, dziś coraz powszechniejszy staje się multitasking. W 2014 roku UPC w Polsce zamierza wprowadzić multimedialną platformę Horizon, która umożliwia oglądanie treści na wielu urządzeniach: telewizorze, komputerze, tablecie czy smartfonie. Esz ujawnia, że przebiegać to będzie dwuetapowo. Najpierw klientom zostanie udostępniona aplikacja, a potem nastąpi wymiana dekodera. Esz powiedział "Rzeczpospolitej", że UPC chce zaproponować na rynku nową jakość w stosunku do tego, co oferuje ipla czy TVN Player. Celem jest zaoferowanie klientom dużo więcej treści niż w telewizji linearnej.

Inną nowością w 2014 roku ma być oferta wzajemnego, darmowego udostępniania hotspotów przez klientów UPC - podobna do Fonu (w Netii) czy Orange FunSpot. Esz uważa, że usługa kablówki będzie funkcjonować znacznie sprawniej niż w Netii ze względu na to, że klienci UPC dysponują szybszymi łączami i udostępnienie części pasma nie będzie problemem.

UPC zawiesza na razie plany uruchomienia telefonii komórkowej w modelu MVNO (wirtualny operator), choć z ich do końca nie rezygnuje. Na pewno nie ma w planach odcinania usług klientom przejętym wraz z siecią Aster.

Anita Dąbek

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: UPC Polska | telewizja kablowa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje