Toshiba kontratakuje cenami

Walka formatów HD nabiera tempa. Toshiba - główny promotor napędu HD DVD - postanowił przyciągnąć klientów cenami. Czy promocja dotrze do Polski?

Cena była jednym z głównych argumentów HD DVD w walce z Blu-ray. Teraz stanie się zapewne główną bronią. Po tym jak studio filmowe Warner Bros. postanowiło wspierać jedynie produkcje na Blu-ray, Toshiba przygotowała gwałtowną obniżkę swoich odtwarzacze HD DVD (około 50 proc.). Na razie obniżki cen obejmą jedynie Stany Zjednoczone - najważniejsze pole bitwy dwóch nowych formatów.

Wraz z tańszymi odtwarzaczami promocja obejmie także filmy HD DVD. Oprócz kontynuowania promocji polegającej na dodawaniu 5 darmowych filmów HD DVD (z puli 15) do każdego sprzedanego egzemplarza odtwarzacza, planowane są także obniżki cen pozostałych filmów. Jest także szansa na pakiety ze znacznie większą liczbą filmów HD DVD. Toshiba rozpocznie także zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową swojego formatu oraz odtwarzaczy HD DVD.

Reklama

- HD DVD to najlepszy sposób, aby rozkoszować się filmami w wysokiej rozdzielczości - twierdzi Jodi Sally z Toshiby. Format HD DVD może pochwalić się biblioteką ponad 800 filmów. To dużo, ale walka między Blu-ray a HD DVD coraz bardziej zaczyna przypominać sceny rodem z branży gier wideo. Konsole walczą ze sobą zdobywając kolejne gry na wyłączność. W wojnie formatów HD zaczyna być podobnie. Nie jest to dobre rozwiązanie dla konsumenta.

- Klienci nie znają różnic miedzy HD DVD a Blu-ray. Cała wojna wprowadza jedynie chaos - odpowiadają sprzedawcy w amerykańskich sklepach elektronicznych. Nie tylko - tak naprawdę nieduże - różnice miedzy HD DVD a Blu-ray są dla klientów enigmą. Kupujący nie wiedzą, jakie filmy wychodzą wyłącznie w danym formacie. Tymczasem Universal Home Video, Paramount Pictures i DreamWorks Animation wspierają HD DVD, a 20th Century Fox, Lions Gate oraz Sony Pictures wybrały Blu-ray. Teraz do tego obozu wkroczył Warner Bros.

Czy promocja ma szansę dotrzeć do Polski? Formaty HD - chociaż obecne w Polsce - nie cieszą się dużą popularnością. Kupujący telewizory HD często nie myślą o zakupie telewizji cyfrowej, a co dopiero o odtwarzaczach High Definition. Możliwe, że rok 2008 to zmieni.

Odtwarzacze objęte promocją:

HD-A3 - 149,99 dolarów,

HD-A30 - 199,99 dolarów,

HD-A35 - 299 dolarów.

ŁK

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy