Telewizja analogowa wygrywa z cyfrową

Po pierwszym kwartale 2011 roku telewizja analogowa w sieciach kablowych wciąż wygrywa z telewizją cyfrową. Jednak klienci coraz częściej sięgają po usługi nowoczesne usługi cyfrowe - wynika z danych PIKE. Operatorzy kablowi prężnie rozwijają się także na rynku usług telekomunikacyjnych.

Z zaprezentowanego kilka dni temu raportu PricewaterhouseCoopers wynika, że obecnie z sieci kablowych w Polsce korzysta około 5,05 mln gospodarstw domowych. Z kolei z ofert płatnych operatorów telewizji satelitarnej - 6,31 mln abonentów. Jak wygląda polski rynek telewizji kablowej po pierwszym kwartale 2011 roku?

Większą część klientów sieci kablowych nadal stanowią użytkownicy telewizji analogowej - pokazują dane Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej. Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku pierwsza dziesiątka największych operatorów kablowych w Polsce obsługiwała 2,403 mln abonentów telewizji analogowej. Liczba ta jednak stopniowo spada (o 65,1 tys. w pierwszym kwartale oraz o 274 tys. w ujęciu rocznym) na rzecz nowoczesnej telewizji cyfrowej.

Reklama

W pierwszym kwartale 2011 roku dziesięciu największych operatorów telewizji kablowej w Polsce obsługiwało łącznie ponad 1,155 mln abonentów telewizji cyfrowej. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2011 roku przybyło prawie 84,3 tys. abonentów tej usługi. W ciągu roku (od 1 kwartału 2010 do 1 kwartału 2011 roku) przybyło 319,2 tys. abonentów telewizji cyfrowej. Na koniec marca 2011 roku najwięcej użytkowników telewizji cyfrowej posiadała sieć UPC Polska, która jednocześnie w pierwszym kwartale zanotowała najwyższy wzrost nowych abonentów tej usługi.

Operatorzy telewizji kablowej prężnie rozwijają się także w segmencie telekomunikacyjnym. W pierwszym kwartale 2011 roku z szerokopasmowego internetu u największych operatorów korzystało 1,612 mln abonentów, co oznacza wzrost o 34,6 tys. abonentów w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku oraz wzrost o 161 tys. w ciągu roku.

Liderem w tym segmencie pozostaje także sieć UPC Polska. Z internetu o tego operatora korzysta ponad pół miliona klientów. Przy okazji warto zwrócić uwagę, że niektórzy operatorzy oferują także internet mobilny, z którego w Multimedia Polska korzysta już 10,5 tys. abonentów, w Aster - 8 tys. abonentów, w Vectrze - 5,1 tys. abonentów a w sieci Inea 200 abonentów.

Także po telefon stacjonarny u operatorów kablowych sięga coraz więcej klientów. Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku z usługi telefonicznej korzystało 711,3 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 23,7 tys. abonentów w ciągu kwartału oraz wzrost o 108,4 tys. abonentów w ujęciu rocznym. Liderem rynku w tym segmencie wśród operatorów kablowych pozostaje sieć Multimedia Polska, która jednocześnie notuje największy wzrost liczby abonentów tej usługi w pierwszym kwartale.

Niektórzy operatorzy kablowi oprócz telefonu stacjonarnego oferują także usługi telefonii mobilnej. W tym segmencie prowadzi Aster, która posiada 62,8 tys. użytkowników telefonu komórkowego. Inea - 2,8 tys. abonentów, a Multimedia Polska - 200 abonentów.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: telewizja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy