Telefónica przejmie kontrolę nad CANAL+

Potwierdziły się informacje na temat przejęcia przez hiszpańskiego giganta telekomunikacyjnego Telefónica od spółki PRISA operatora płatnej telewizji CANAL+ w Hiszpanii. Spółka PRISA wydała oficjalny komunikat dotyczący tej transakcji. Spółki PRISA i Telefónica podpisały umowę sprzedaży 56 proc. udziałów w CANAL+ w Hiszpanii. Do podpisania umowy przez prezesów obu firm doszło w siedzibie spółki Telefónica.

Przypomnijmy, że już 7 maja br. firmy ogłosiły wstępne porozumienie na temat sprzedaży, jednak zanim doszło do oficjalnego podpisania umowy, trzeba było ustalić jeszcze szczegółowe warunki transakcji. Ostatecznie uzgodniona cena zakupu wynosi 750 mln euro. Telefónica, której prezesem jest César Alierta, posiada już 22 proc. udziałów w DTS. Po zamknięciu transakcji będzie mieć 78 proc. udziałów tej spółki. Pozostałe 22 proc. jest w posiadaniu Mediaset Espańa.

Juan Luis Cebrián, prezes PRISA, powiedział: - To wspaniała wiadomość zarówno dla PRISA jak i Telefónica. Jakiś czas temu ogłosiliśmy naszą gotowość do sprzedaży płatnej telewizji, aby skoncentrować wysiłki grupy na branży edukacji i informacji, ze szczególnym naciskiem na wzrost w Ameryce Łacińskiej. Nasza usługa płatnej telewizji odznacza się wysoką jakością i jestem pewien, że Telefónica umocni swoją pozycję lidera w Hiszpanii na rzecz wszystkich abonentów.

Prezes Telefónica, César Alierta, opisał działanie jako "bardzo pozytywne" i powiedział, że to jest ważny krok w rozwoju płatnej telewizji na rynku hiszpańskojęzycznym.

W tym tygodniu planowane jest spotkanie zarządu CANAL+ (DTS - Distribuidora de Televisión Digital) z Mediaset Espańa, który jest właścicielem 22% udziałów w CANAL+. Mediaset Espańa ma prawo pierwokupu. Na zgłoszenie takiej chęci ma 15 dni.

Transakcja podlega zatwierdzeniu przez banki finansowania PRISA i organy ochrony konkurencji.

CANAL+ w Hiszpanii ma 1661381 abonentów i ARPU (średni przychód na abonenta miesięcznie) w wysokości 43,5 euro. Na koniec 2013 roku przychody CANAL+ wyniosły 1,166 mld euro, a EBITDA 28 mln euro.

Reklama

Janusz Sulisz

Źródło informacji

SatKurier

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje