Sony stawia na telewizory OLED

Sony przeznaczy ponad 200 milionów dolarów na doskonalenie technologi produkcji telewizorów OLED. Cel? Wyprodukować telewizory z przekątną ekranu większą niż 20 cali.

Organiczną technologię produkcji telewizorów Sony traktuje jako przyszłość odbiorników HD. W listopadzie japoński gigant wypuścił na rynek 11-calowy odbiornik OLED, początkowo dostępny jedynie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Na amerykańskie półki sklepowe OLED trafił w styczniu. Nie znamy jeszcze daty europejskiej premiery, ale 11-calowy organiczny panel był dla Sony dopiero początkiem.

Technologia OLED (z ang. Organic Light-Emitting Diode) umożliwia stworzenie wyświetlaczy z materiałów emitujących światło LED, które oparte jest na związkach organicznych (LED to dioda bazująca na technologii optoelektronicznej). Dzięki temu z technologi OLED można tworzyć wyświetlacze, które jakością przebijają LCD i plazmę. Mówimy tutaj nie tylko o lepszej jakości obrazu, ale i mniej energochłonnych (40 proc. mniej niż LCD) i znacznie cieńszych wyświetlaczach. Dodatkowo OLED radzi sobie znacznie lepiej z dynamicznymi obrazami.

Reklama

Największy obok firmy Sharp konkurent Sony - Samsung - zapowiedział pod koniec zeszłego roku, że jego ośrodki badań już pracują nad telewizorami OLED o większych gabarytach. Pierwsze telewizory OLED o przekątnej większej niż 20 cali powinny trafić do sprzedaży w 2009 roku.

Więcej o technologii OLED można przeczytać TUTAJ

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy