Samsung i LG - wyścig o LCD

Samsung chce w tym roku sprzedać dwa razy więcej paneli niż Sony. Jednak tak naprawdę musi się on obawiać nie firmy Sony, tylko drugiego koreańskiego potentata - LG.

W ciągu trzech miesięcy, od kwietnia do czerwca, Samsung sprzedał ekrany warte 6 miliardów dolarów. To pierwszy taki przypadek i niesamowity sukces producenta. Ten wynik jest dowodem na ogromny wzrost dochodów firmy - wynosi in dokładnie około 45 proc. Podobno tak rewelacyjne osiągi Samsung zawdzięcza w dużej mierze panelom przeznaczonym do wykorzystania w telewizorach oraz popularności piłki nożnej i obrazu 3D w Europie.

Pomimo tego Samsung nie może jeszcze spocząć na laurach. Koreański konkurent, LG, też gna do przodu, chwaląc się wzrostem sprzedaży z roku na rok o 43,7 proc. i ogólną sprzedażą wartości 5,37 miliardów dolarów.

Reklama

Kto zatem wygra wyścig o LCD w tym roku?

Szymon Adamus

HDTVmania.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy