Rewolucja w polskiej telewizji

Uruchomienie w Polsce naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T) stoi póki co pod znakiem zapytania. Jednak już za kilka dni rząd weźmie się poważne za budowanie nowoczesnej telewizji. Widzowie mogą liczyć na wiele dodatkowych usług, jak np. VOD.

W nadchodzącym tygodniu Ministerstwo Infrastruktury ogłosi nową strategię dotyczącą cyfryzacji telewizji w naszym kraju, co ma przyczynić się do budowy nowoczesnych mediów w Polsce - dowiedział się dziennik "Metro". W pierwszym multipleksie cyfrowej telewizji pojawią się wszystkie kanały nadawane naziemnie - TVP1, TVP2, TVP Info, Polsat, TVN, TV 4 i TV Puls. Ich cyfrowy sygnał ma być o wiele lepszej jakości (także z możliwością wyboru filmów z lektorem lub napisami), odporny na warunki atmosferyczne (jak np. burze) i dostępny w całej Polsce.

Reklama

Co ważne, dostęp do tych kanałów nadal będzie darmowy. Wcześniej trzeba będzie zaopatrzyć się w cyfrowe dekodery lub odpowiednie odbiorniki telewizyjne. Osoby korzystające z platform satelitarnych lub cyfrowych sieci kablowych praktycznie nie muszą martwić się o zakup dekoderów, bo są w nie wyposażone przez operatorów.

Cyfrowa telewizja to nie tylko lepsza jakość sygnału telewizyjnego. To także dodatkowe usługi. Pilotem będzie można sprawdzić rozkład jazdy, przelew w banku, a nawet zagłosować w wyborach - powiedział dziennikowi "Metro" Jacek Strzałkowski, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej (współtworzył strategię cyfryzacji). Wśród nowych usług dostępna ma być także opcja VOD, czyli wypożyczalnia filmów na zamówienie. Niektóre opcje dodatkowe dostępne będą jednak dopiero, gdy telewizor zostanie podłączony do internetu.

Telewizja w obecnej formie ma całkowicie zniknąć z Polski w połowie 2013 roku. Zastąpiona będzie nowoczesną, cyfrową telewizją, która według planów ma pojawić się w pierwszych miastach (Warszawa, Poznań, Rzeszów i Zielona Góra) już we wrześniu 2009 roku. Na razie jednak nie wiadomo kto będzie operatorem technicznym pierwszego multipleksu .

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy