Polska LCD stoi

Zbliżające się Mistrzostwa Europy zwiększyły apetyt Polaków na telewizory wysokiej rozdzielczości. W zeszłym roku przeciętny Polak kupił więcej telewizorów LCD niż przeciętny Europejczyk.

- Zainteresowanie telewizorami jest takie, jak przed Bożym Narodzeniem. Sprzedaż wzrosła o ok. 30 proc. - powiedział dziennikowi "Metro" Artur Adamowicz, rzecznik sieci Elektro World. Nic dziwnego - wielkie sieci hipermarketów przygotowały serię promocji, a producenci telewizorów LCD oraz plazmy, doskonale zdając sobie sprawę z boomu na piłkę nożną tylko podsycają atmosferę przy pomocy kampanii mówiących nam, że oglądanie meczy bez telewizora LCD "nie ma sensu".

Rzeczywistość nie jest już taka różowa - część z kupujących nie zdaje sobie sprawy z faktu, że oglądanie meczy korzystając z sygnału analogowego częściowo mija się z celem. Owszem, dostaniemy większy obraz, ale np. poziom oddania kolorów może już pozostawić wiele do życzenia. Dodatkowo - czym większe gabaryty, tym mniej efektowny obraz. Nie stanowi to jednak problemu dla kupujących.

Reklama

Jak podaje "Metro", kibice w takich sieciach jak Media Markt i Saturn najchętniej kupują telewizory 42 calowe, a od marca wzrosła sprzedaż 52 calowych modeli plazmowych. W 2008 roku możemy kupić nawet ponad 1,5 mln telewizorów - donosi dziennik.

Ile z tych telewizorów zostanie wykorzystanych zgodnie z przeznaczeniem (telewizja i filmy w HD oraz gry nowej generacji), a ile odbiorników będzie jedynie pełniło rolę trofeum, którym można pochwalić się przed kolegami?

ŁK

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy