Polki chcą telewizorów HD

Prawie 30 proc. Polek planuje zakup nowego telewizora w nadchodzącym roku, z czego aż 40 proc. jest skłonna wydać na to ponad 2000 zł - podaje raport Centrum Dobrego Obrazu.

Kobiety coraz częściej pojawiają się w sklepach elektronicznych nie tylko w roli towarzyszek, ale przede wszystkim jako świadome konsumentki, pragnące dokonać przemyślanych zakupów. Jak pokazują badania, większość z nich o wiele bardziej się ucieszy z nowego telewizora plazmowego niż z drogiej biżuterii.

Preferencje płci pięknej są o tyle istotne, że według socjologów w Polsce kobiety mają wpływ na 75-78 proc. decyzji dotyczących wydatkowania domowego budżetu. Zachowanie Polek odzwierciedla ogólnoświatowy trend. Przykładowo raport Girls Gone Wired sporządzony na zlecenie amerykańskiej stacji telewizyjnej Oxygen wykazał, że aż 77 proc. Amerykanek wolałoby otrzymać telewizor plazmowy niż diamentowy naszyjnik, natomiast 56 proc. zrezygnowałoby z wakacji na Florydzie w zamian za taki odbiornik telewizyjny.

Reklama

Odkąd jednak w szerokiej dystrybucji znalazły się odbiorniki plazmowe i LCD, kobiety przekonały się do odwiedzin w sklepach elektronicznych. Co ciekawe, obecnie to właśnie one dają impuls do zakupu blisko 60 proc. sprzedawanych płaskich telewizorów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy