PlayStation inwazja na Polskę

PlayStation Store dla Polaków, polskie wersje językowe gier i znani muzycy. Sony chce, aby rok 2008 był rokiem PlayStation 3.

- Polska należy do grona najlepszych. Już teraz prześcignęliście część europejskich krajów - powiedział na zorganizowanej w Warszawie konferencji Jim Ryan z Sony Computer Entertainment. Polska stała się na tyle ważnym rynkiem, że od kwietnia następnego roku do życia zostanie powołany specjalny oddział zajmujący się promocją marki PlayStation w naszym kraju.

Reklama

PlayStation 2, które zadebiutowało w 2000 roku jest nadal najpopularniejszą konsolą na świecie i w Polsce pod kątem liczby sprzedanych egzemplarzy. Najmłodsze dziecko Sony - PlayStation 3 - radzi sobie na razie gorzej, ale japoński gigant planuje to zmienić. Jednym z elementów strategii mającej poprawić sprzedaż konsoli jest walka o lokalne rynki, w tym Polskę.

Polaków do PS3 ma przekonać nie tylko dopiero co ogłoszona obniżka cen, ale i PlayStation Store - internetowy sklep PlayStation 3, z którego od 8 listopada będziemy mogli swobodnie skorzystać. Natomiast 22 listopada wystartuje PC Store, czyli sklep umożliwiający ściąganie materiałów na komputer osobisty, a potem przerzucanie ich na konsolę PSP. -Wierzymy, że bardzo dobra sprzedaż PlayStation 3 oraz gwałtowny rozwój dostępu do internetu szerokopasmowego w Polsce przyczynią się do sukcesu PS Store w Polsce - powiedział Kierownik ds. PR & Marketingu dla PlayStation w Sony Poland.

Nacisk na rozwiązania skierowane do Polaków okazał się dla Sony kluczowy - od kwietnia 2008 roku za PlayStation w naszym kraju odpowiedzialny będzie Sony Computer Entertainment Polska. Tylko kilka krajów w Europie może pochwalić się tego typu rozwiązaniami. Powołanie do życia Sony Computer Entertainment Polska oznacza lepszy marketing i kontakt z klientem. Ten ostatni na pewno się przyda, ponieważ od prawie roku na polskim rynku obecny jest główny konkurent PS3 - Xbox 360. W globalnych rankingach sprzedaży konsola firmy Microsoft znajduje się wyżej niż PlayStation 3. Wojna konsolowa w Polsce w 2008 roku zdecydowanie nabierze tempa.

Możliwe że Sony odzyska koszulkę lidera dzięki tzw. "social gaming", czyli grom stworzonym z myślą o zabawie w większej grupie. Jedną z takich pozycji jest SingStar, gra karaoke stworzona przez producentkę polskiego pochodzenia - Paulinę Bożek. Najnowsza odsłona tej śpiewanej serii będzie mogła pochwalić się kilkunastoma polskimi piosenkami takich artystów jak Stachurski, Natalia Kukulska, Brodka i Virgin. Czy Doda pomoże Sony?

Jeśli nie ona, firma szykuje także inne tytuły - w 2008 roku na rynku pojawi się kontynuacja gry "Killzone", konkurenta jednego ze sztandarowych tytułów na konsolę Xbox 360 - "Halo". Do tego dojdą kolejne, przetłumaczone na język polski gry. - Jesteśmy zachwyceni, że SCEE doceniło jak wielki potencjał ma polski rynek - podsumował start SCEP Peter Laughton, wiceprezydent i Country Manager Electronic Arts na kraje Europy Środkowo-Wschodniej.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje