Platformy satelitarne: 5,8 mln abonentów

Liczba użytkowników płatnej telewizji satelitarnej w Polsce na koniec 2010 roku plasowała się na poziomie 5,8 mln abonentów. Do zdobycia może być jeszcze około 2 mln potencjalnych klientów.

Trzy największe platformy satelitarne obsługiwały łącznie ponad 5,8 mln abonentów. Najwięcej klientów posiada Cyfrowy Polsat - 3,43 mln, Cyfra+ poinformowała, że posiada 1,55 mln abonentów. Telewizja "n" jeszcze nie ujawniła danych dotyczących liczby abonentów, ale spółka planowała 2010 roku zakończyć liczba 800 tys. abonentów.

Dane te nie obejmują jednak satelitarnej Telewizji na kartę,która po trzecim kwartale 2010 roku posiadała ponad 630 tys. użytkowników, z czego tylko połowa to tzw. aktywni klienci korzystający z płatnych pakietów. Natomiast w satelitarnej telewizji Telekomunikacji Polskiej w trzecim kwartale korzystało ponad 380 tys. użytkowników.

Reklama

Do pokaźnej liczby użytkowników płatnej telewizji satelitarnej należy doliczyć także abonentów sieci kablowych. PIKE na podstawie gromadzonej od wielu lat wiedzy o polskiej branży kablowej szacuje łączną ilość abonentów krajowych operatorów kablowych na ok. 4,6 mln.

Dlatego łączeni szacuje się, że z płatnej telewizji (satelita oraz kabel) korzysta już ponad 11 mln użytkowników. Nasycenie rynku płatnej telewizji szacowane jest z kolei na 70 proc. Operatorzy liczą, że do pozyskania jest jeszcze koło 1,5 do 2 mln klientów. Jednak coraz więcej graczy zamiast agresywnej polityki cenowej stawia na klientów, którzy aktywnie korzystają z usług telewizyjnych, wykupując m.in. pakietu premium bądź filmy w ramach VoD.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy