Piractwo jest niczym dobrze zorganizowany biznes

Nowy raport Irdeto, firmy zajmującej się zabezpieczaniem platform pay-tv, wskazuje, że kradzież treści przez piratów stała się w pełni dojrzałym biznesem i groźnym konkurentem dla operatorów płatnej telewizji. Według danych na stronach sklepów internetowych Amazon, eBay czy Alibaba można znaleźć ponad 2,7 mln ofert nielegalnych urządzeń strumieniowych.

Ogłoszenia z nielegalnymi urządzeniami można znaleźć również na portalach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter. Piraci stali się bardziej pomysłowi i skutecznie rozszerzają swoje działania marketingowe. Dane SimilarWeb pokazują wzrost globalnego ruchu internetowego do poziomu ponad 16,46 mln wizyt miesięcznie na stronach internetowych 100 największych dostawców pirackich usług IPTV. W rankingu wiodącymi krajami są Stany Zjednoczone i Wielka Brytania z odpowiednio ponad 3,7 mln i 1 mln wizyt miesięcznie.

Zazwyczaj wybór konsumenta jeśli chodzi o usługę sprowadza się do rodzaju oferowanych treści, ceny i wygody korzystania. Piraci wykorzystują te trzy potrzeby, oferując usługi i urządzenia, które rywalizują ze ich legalnymi odpowiednikami. Bez ponoszenia kosztów legalnego nabywania praw i treści, piraci są w stanie nieźle namieszać na rynku. Według danych Irdeto, typowy piracki dostawca oferuje średnio 174 kanałów, choć niektórzy oferują nawet ponad 1000 kanałów. Treści te kosztują średnio 194,40 dol., czyli zaledwie 16,20 dol. miesięcznie - znacznie mniej niż średni miesięczny abonament za kablówkę w USA - 103,10 dol. W niektórych przypadkach, mimo bezprawnego charakteru oferty, te niskie koszty i szeroki wybór treści skłaniają konsumentów do skorzystania z pirackiego urządzenia zamiast legalnej usługi satelitarnej, kablowej lub OTT.

- Aby trzymać na dystans tę rozwijającą się piracką działalność, właściciele treści i operatorzy muszą zrozumieć czynniki, które skłaniają klientów do wyboru nielegalnej usługi, w tym pełny obraz piractwa i strategie, jakich używają piraci, by rosnąć w siłę - powiedział Rory O'Connor, wiceprezes ds. usług w Irdeto. - Właściciele treści i operatorzy muszą mieć pewność, że wdrażają kompleksową, 360-stopniową, antypiracką strategię. Obejmuje to wykrywanie, monitorowanie, identyfikację źródła, gromadzenie informacji, dochodzenie i egzekwowanie. Przy odpowiedniej informacji i zaufanym partnerze od zabezpieczeń, właściciele treści i operatorzy mogą zapobiec piractwu, dostosowując jednocześnie ofertę do zapotrzebowań klientów.

Podczas gdy niektórzy konsumenci są świadomi, że kupują pirackie treści, inni kompletnie nie zdają sobie sprawy, że korzystają z nielegalnych usług. W związku z tym, że piraci rozwinęli swoje praktyki biznesowe, Irdeto odnotowało wzrost liczby profesjonalnych stron internetowych, technologii i usług, które skłaniają konsumentów do myślenia, że korzystają z legalnych usług. Ponadto 100 największych pirackich dostawców IPTV dodaje wiarygodności swoim ofertom poprzez dostarczanie legalnie wyglądających urządzeń na Androidzie, Linuksie, Kodi i Roku.

- Jak w każdym rozwijającym się biznesie, piraci dywersyfikują obecnie swoje portfolio poprzez dodanie nowych technologii i większej ilości opcji do swoich nielegalnych ofert - powiedział Mark Mulready, starszy dyrektor ds. cyberusług i dochodzenia w Irdeto. - Nasze dane pokazują, że na dziesięć najczęściej oferowanych kanałów połowa była związana ze sportem. To wyraźnie wskazuje, że piraci słuchają potrzeb swoich klientów, oferując więcej treści sportowych na żywo, w tym baseball, piłkę nożną, imprezy ze sportami mieszanymi, tenis i sporty motorowe. Ponieważ piraci stale rozszerzają swoje portfolio, to staje się coraz bardziej ważne dla właścicieli treści i operatorów, by przyjąć antypiracką strategię 360 stopni, mającą na celu ciągłe dostosowywanie się do zmieniającego się rynku.

Reklama

5 najczęściej piraconych sportów w sierpniu 2016

Baseball 25,2% 

Piłka nożna 23,4% 

Imprezy mieszane 13% 

Tenis 10,5% 

Sporty motorowe 8,9%

Jerzy Kruczek

Zobacz także:

Źródło informacji

SatKurier
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy