Pięciokrotnie większa popularność polskich aplikacji w Samsung Smart TV

​W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku w Samsung Smart TV pojawiły się 34 nowe polskie aplikacje, co stanowi blisko dwukrotny wzrost w stosunku do 2011 roku. Obecnie użytkownicy telewizorów, kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z Samsung Smart TV mają do dyspozycji ponad 400 aplikacji, w tym pond 60 polskojęzycznych, i korzystają z nich niemal pięciokrotnie częściej niż w 2011 roku.


Reklama

Zauważalny jest też znaczny wzrost liczby urządzeń z funkcją Samsung Smart TV, w których nabywcy aktywują połączenie z internetem. Rosnące zainteresowanie Polaków dostępem do nowoczesnej platformy internetowej za pośrednictwem Smart TV jest związane z coraz szerszą ofertą różnorodnych treści rozrywkowych i informacyjnych. Dane firmy Samsung pokazują rosnące zainteresowanie interaktywną ofertą platformy Samsung Smart TV oraz nowoczesnymi telewizorami wyposażonymi w dostęp do internetu. W pierwszych trzech kwartałach br., liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do zasobów internetu była o ponad 140% większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku.

Wśród oferty aplikacji w Samsung Smart TV, dużym zainteresowaniem Polaków cieszą się aplikacje lokalne. Obecnie w Samsung Apps dostępnych jest już ponad 60 serwisów lokalnych. W pierwszych trzech kwartałach br. pojawiły się 34 nowe aplikacje, co stanowi wzrost o blisko 178% w stosunku do tych, z których można było korzystać na koniec 2011 roku. Bardzo szybko rośnie też liczba aplikacji globalnych - obecnie jest ich już ponad 400.

Zauważalny jest także dynamiczny wzrost częstotliwości korzystania z serwisów polskojęzycznych. Łącznie w pierwszych trzech kwartałach br. w telewizorach Samsung Smart TV zanotowano ponad 10 milionów uruchomień aplikacji lokalnych. W pierwszych 9 miesiącach br. użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV uruchamiali je niemal pięciokrotnie częściej (wzrost o 472%) niż w całym 2011 roku. Ich popularność związana jest przede wszystkim z dostępnością ponad 50 tysięcy różnorodnych i atrakcyjnych dla użytkowników materiałów wideo i gier. Są to m.in. filmy, seriale, programy rozrywkowe i publicystyczne, klipy muzyczne, audycje radiowe, gry - w tym edukacyjne, treści o charakterze lifestylowym, programy dokumentalne i podróżnicze, transmisje i retransmisje wydarzeń sportowych, audycje edukacyjne oraz wiele innych.

Spośród aplikacji globalnych prym wiedzie YouTube on TV. Dużą popularnością cieszy się również widget Social TV, który pozwala na korzystanie z wybranych funkcji największych serwisów społecznościowych, jak Facebook, Twitter, Google Talk i YouTube.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: samsung | Smart TV | internet w telewizorze

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje