Panasonic staje na nogi

​Wartość akcji firmy Panasonic, po ogłoszeniu wyników finansowych za ostatni kwartał, wzrosła o o 17 proc. To największy wzrost od 38 lat. Podczas targów elektroniki konsumenckiej w Las Vegas Panasonic przedstawił swoją nową strategię na najbliższe lata - czy to początek powrotu na szczyt?

Zysk netto japońskiej firmy w minionym kwartale wyniósł 61 mld jenów (około 658 mln dolarów), tymczasem analitycy spodziewali się strat rzędu 17 mld jenów - skok jest zatem oczywisty. Panasonic, podobnie jak Sony, walczy o zmniejszenie strat oraz odzyskanie części rynku straconego na rzecz koreańskich oraz chińskich firm. W Las Vegas podczas CES 2013, prezes Panasonic Kazuhiro Tsuga wygłosił przemówienie prezentujące wizję firmy Panasonic i nowości produktowe. - Gotowość do transformacji oraz innowacji jeszcze nigdy nie była w Panasonic tak wielka. Jednak podstawowe wartości, które inspirują nasze działania nie są nowe. Są wpisane w DNA Panasonic już od początku założenia firmy przez Konosuke Matsushitę - prawie 100 lat temu. Najważniejsze dla nas jest: stawianie ludzi przed produktami, wkład w rozwój społeczeństwa, wzbogacanie życia konsumentów oraz oferowanie inteligentnych i ekologicznych rozwiązań. Taki właśnie jest Panasonic i taki zawsze był. Innymi słowy, zajmujemy się budowaniem lepszego świata - powiedział wtedy Kazuhiro Tsuga.

Reklama

- Panasonic dokonał zwrotu, notuje zyski, a od połowy listopada wartość akcji wzrosła o 50%. Cieszymy sie, że inwestorzy dostrzegaja wysiłki transformacyjne firmy. Jest to wynik głębokiej strategicznej transformacji, której celem jest ustabilizowanie pozycji firmy na rynku japońskim i globalnym. Spadająca wartość jena rownież nastraja optymistycznie - komentuje wyniki spółki Ireneusz Smaga, prezes firmy Panasonic w Polsce i krajach bałtyckich. -  Strategia nowego Prezesa zakłada silną koncentrację na 4 głównych segmentach biznesowych: AV (telewizory, urządzenia home audio video, AGD (w tym także klimatyzatorów  i pomp ciepła), rozwiązań ekologicznych oraz motoryzacji.  Jak widać w wynikach finansowych za Q3 segment  AV  Networks ma się coraz lepiej, zysk operacyjny w tym sektorze wzrósł o ponad 130 milionów euro (26.5 billionów JPY), a cały segment paneli TV w ciągu ostatnich 9 miesięcy wzrósł o ponad 700 milionów euro (90 bilionów jenów), zgodnie z planem firmy aby rok zakończyć z poprawą wyników tego segmentu o prawie 9 milionów euro (110 bilionów jenów). Na targach CES 2013 zaprezentowaliśmy 32 nowe modele telewizorów: 16 modeli LED i 16 plazm - komentuje premiery z Las Vegas Ireneusz Smaga.


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Panasonic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy