Operatorzy: Ponad 30 kanałów HD

Polscy operatorzy cyfrowej telewizji kablowej oraz satelitarnej oferują łącznie ponad 30 różnych kanałów wysokiej rozdzielczości. Najbogatszą ofertę kanałów HD posiadają obecnie abonenci kablówek.

Sprawdziliśmy oferty kanałów HD u wszystkich polskich operatorów cyfrowej telewizji satelitarnej oraz u największych operatorów oferujących kanały HD za pomocą kabla. Okazuje się, że najwięksi polscy operatorzy telewizyjni udostępniają Polakom łącznie 31 różnych kanałów HD. Najliczniejszą grupę stanowią kanały filmowe HD, których jest aż 9. Sporo jest także kanałów sportowych oraz przyrodniczo-dokumentalnych w jakości HD

Najwięcej, bo aż 29 różnych kanałów w wysokiej rozdzielczości, oferują polscy operatorzy telewizji kablowych. Koszulkę lidera pod posiada UPC Polska z 18 kanałami, jednak w ofercie brak istotnych programów, jak np. Eurosport HD, Eurosport 2 HD, Animal Planet HD czy Discovery HD Showcase. Z kolei 1 sierpnia na pozycję lidera wysunie się sieć Toya, która po wprowadzeniu do oferty paczki telewizji "n" (nFilm HD, nFilm2 HD, MGM HD, nSport HD) będzie posiadała w swojej ofercie 20 kanałów.

Reklama

Na tle kablówek blado wypadają platformy satelitarne, które łącznie oferują 23 różne kanały HD. Najwięcej kanałów, bo aż 18, dostępnych jest w ofercie telewizji "n". Z kolei Cyfra+ po uzupełnieniu oferty o TVP HD i BBC HD posiada w swojej ofercie 14 kanałów wysokiej rozdzielczości.

Warto zwrócić uwagę, że na razie żaden z polskich operatorów nie posiada w swojej ofercie wszystkich dostępnych w Polsce kanałów. Jednak najbliżej tego ideału są operatorzy kablowi - operatorzy satelitarni, którzy w swojej ofercie posiadają własne kanały HD na wyłączność, chętnie oferują je wyłącznie kablówkom.

Korzystanie z dobrodziejstw telewizji wysokiej rozdzielczości wiąże się z dodatkowymi kosztami. Większość operatorów przygotowało dla klientów dodatkowo płatne pakiety z kanałami HD. Wyjątkiem jest telewizja "n", która wprawdzie nie pobiera dodatkowych opłat za kanały HD, ale wchodzą one w skład wybranego pakietu tematycznego.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama