Nowe medium komunikacji

Standardowe ulotki oraz plakaty odchodzą w zapomnienie. Ich zadanie powoli przejmuje digital signage - system cyfrowej komunikacji.

W kultowym filmie science-fiction "Łowca Androidów" Los Angeles przyszłości jest oblepione wielkimi ekranami na których nieustannie lecą reklamy oraz różnego rodzaju treści. W latach 80. było to fikcją - dzisiaj całość stała się już faktem. Wszystko za sprawą digital signage.

Reklama

Pod pojęciem digital signage kryje się system cyfrowej dystrybucji dowolnej treści za pomocą sieci połączonych ze sobą wyświetlaczy. Mottem digital signage jest pełna kontrola i zarządzanie umieszczonymi nawet na tysiącach LCD materiałach. Mówimy tutaj o błyskawicznym edytowaniu treści przez internet, synchronizowaniu i kolejkowaniu, dzieleniu powierzchni ekranów na kilka części, w każdej z nich zamieszczając różne multimedia, i do tego monitorowaniu skuteczność tych działań.

Tajwan, Słowenia i Żabka

Aby w pełni wykorzystać atuty digital signage oprócz zastosowania odpowiednich nośników wideo (w postaci monitorów LCD typu public display, ekranów diodowych LED, plazmy, rzadziej monitorów CRT i projektorów), konieczne są specjalne odtwarzacze, w przypadku bardziej rozbudowanych systemów serwery, do tego oprogramowanie, przydatne akcesoria oraz przede wszystkim content.

Zbudowaną przy użyciu tych elementów siecią digital signage zarządzać może nawet jedna osoba posiadająca bezpieczne, szyfrowane połączenie z internetem. Logując się na odpowiednią stronę WWW i używając najczęściej prostej w obsłudze aplikacji może centralnie edytować treść, sterować przekazem konkretnych reklam, grupować pojedyncze wyświetlacze według regionu czy działów w poszczególnych placówkach, ustalać harmonogramy emisji, długość kampanii, czas uruchomienia, włączenia itd.

Tak naprawdę większość z nas miała już kontakt z digital signage. Gdzie? Chociażby w sklepach spożywczych, takich jak np. Żabka. Przy każdej kasie znajdziemy ekran, którego content jest na bieżąco zmieniany w centrali. Takie rozwiązania pojawiają się w sieciach taxi, salonach fryzjerskich, hotelach, aptekach, oddziałach banków czy księgarniach (Empik).

Digital signage wykorzystano także do ekspozycji mniej komercyjnych treści - w oparciu o rozwiązania firmy Cayin w Muzeum Narodowym w Krakowie stworzono wystawę Rozwiązania Cayin pojawiły się także na Chinese Culture University w Tajpej.

Dowiedz się więcej na temat: łowca | firmy | DIGITAL

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje